seg

Oj vad seg jag är idag! Trotsade nyss snöstormen för en luftning men verkar inte ha hjälpt nämnvärt. Gick förbi med bl.a. en värmedyna till Johanna som vilken dag som helst kommer få sin lilla bebis! Min nattsömnen blev rubbad då jag sent igårkväll fick ett sms av henne att de skulle åka in till förlossningen. Nu fick de vända hem igen med sovdos men är nog inte långt borta ! Mycket spännande! Segheten har också att göra med att Livia den sista veckan bestämt sig för att vara vaken ca en timme i samband med nattmatningen. Och att vakna kl 5 istället för kl 6. Är säkert något tillfälligt, kommer sådana perioder mellan varven. Så tillfälliga period - Gå över tack!

För trött för att skriva något vettigt. Sitter dessutom och pluggar så ska återgå till det. Istället får några bilder sammanfatta helgen:



Morgonbus i sängen(ett tips för trötta föräldrar är att förvara leksaker vid sängen - perfekt för morgonpigga barn och ni kan ligga och dra er!)



Livia gjorde ett par fynd i diskmaskinen...

Eftersom det var baddag i fredags fick Livia prova äta själv. Det blir trots allt en hel del matkladd. Med en hjälpande hand från mamma gick det rätt så bra!



Äta själv var KUL!

Okej. Dags att återgå till studierna. Idag står det miljörätt på schemat, borde egentligen lägga krutet på ekonomidelen men oooorkar verkligen inte.


Take care!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja det var en glad överraskning att ställa sig på vågen. Jag hoppas bara det fortsätter ticka neråt.



Nja jag vet egentligen inte vad jag ska kalla det. Är nog någon slags blandning av GI och LCHF. Jag äter inga kolhydrater efter lunch, mycket mer än så är det inte egentligen bortsett ifrån att jag också rör mig betydligt mer än tidigare.



Det blev tyvärr ingen pulkåkning idag :( Vi var ute och promenerade på morgonen och så sov Emilio ute i vagnen och när han vaknade var det dags för lunch och sen öppnade himlen sig. Jäkla skitväder!



Suck känner igen mig i tidigare mornar, Emilio har också helt plötsligt börjat vakna tidigare. Jippi!



2011-01-09 @ 18:41:36
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Jenny K

Vi får väl ta tag i miljöekonomin på tisdag. Jag har läst kapitlena i boken men blev inte det minsta klokare och övningsuppgiften gav mig som sagt en del ångest. :P

2011-01-09 @ 22:43:31
URL: http://jennyalzina.bloggspot.com
Postat av: Karolin

Hej!



Söta bilder på lilltjejen..

Ser ut som julen var trevlig, vår jul i Sundsvall var av ett annorlunda slag, men din mamma har säkert berättat.Tack iaf för det söta julkortet.

Kram Karolin

ps. B hälsar också..

2011-01-10 @ 08:25:30
Postat av: Sandra

Ja men det är väl egentligen så att man oftast fokuserar så mkt på fett men att det i själva verket är kolhydrater och socker som är det "farliga"



Hehe äsch du får trösta dig med att du inte precis har några extra kilon du MÅSTE bli av med. Du får njuta så länge det varar med den serverade maten ;)

Jag hade ätit med gott samvete med dina förutsättningar haha. Du sunda livet finns alltid kvar



Ja den som det visste. Det är inte helt omöjligt. Emilio har varit hopplös och framförallt nära försäljning :-P



Hon skulle maila ut när det drar igång igen och ännu har inget mail anlänt. Kan hojta till



2011-01-10 @ 17:31:52
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Jenny

OoooooOOOoohhhh så spännande :) Visst skulle du dra ihop en fika hos er i januari efter tentorna ? :) krammixx

2011-01-10 @ 17:33:13
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: emelie

Gud vad Livia är lik dig på den allra första bilden=)

2011-01-11 @ 14:52:45
Postat av: Jenny

Ja, jag hörde det :D Låter som en bra plan :) Krammixx

2011-01-11 @ 22:17:34
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: Malin

Det är så kul när de får äta själv. Ja inte kladdet då, men de blir ju så himla nöjda :)



Våra barn har ju också en hel del rosa, både kläder och annat. Jag gillar färgen även om jag gillar mycket grönt och sånt också. För mig är det helt ok om de blir riktiga flickflickor båda 2, bara det är deras eget val och inte nåt vi el resten av släkten prackar på dem. Jag gillar ju klänningar/tunikor själv och barnen har en hel del sånt också, det handlas inte bara fr pojkavd även om det ofta finns mkt fint där och det är ju inte heller det att vi försöker göra om dem till pojkar. Det verkar bara som att just bilar intresserar dem och fortsätter det vara så så är det bra att T har ett litet motorintresse som han får plocka fram igen:) Jag var oxå mer för bilar när jag var i Alices ålder, men det övergick i barbie senare:) Det är svårt det här med genus och hela den grejen. Vi kör iaf med att de får välja själv och att vi inte placerar dem i ett fack från början. Vi blandar hejvilt alltså:)

2011-01-12 @ 17:04:34
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/
Postat av: Emsi

Hihi tack :D Haha jaa du det lär finnas Emma kvar, kalorierna jag bränner på träning äter jag upp i smågodis, choklad och chips ;) Men tänkte skärpa till mig. Tur att vi får ett bra och rejält mål mat på lunchen med alla nyttigheter (lunchavdrag på 39kr varje dag så får man välja dagens + salladsbord till, oftast väldigt god mat). Skkönt slippa tänka på matlåda.

Lycka till med pluggandet! Vi måste ringas snart! Typiskt bara att jag alltid jobbar em/kväll så slutar väldigt sent (troligen ligger småbarnsföräldrar redan och sover när jag kommer hem :P). Men vi kan alltid höras på förmiddagarna, jag brukar för det mesta va uppe redan kl.09 för att knalla till gymmet.

2011-01-15 @ 00:15:36
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja det har verkligen varit jätte mysigt att vara iväg. Några dagar till hade inte skadat :-P



Det har gått jätte bra med Emilio, han verkade tycka det var jätte kul att bo på hotell och har skött sig exemplariskt. Han har varit betydligt mindre gnällig där än hemma, nästan inge alls faktiskt.



Säng ordnade sig som sagt plus sängkläder vilket var grymt skönt att slippa ta med. Man är som en packåsna redan som det är.



Ang maten så hade vi med oss vattenkokare så att vi kunde värma vatten till gröt på morgonen och välling på kvällen. När han skulle äta mat var vi oftast på stan så att vi värmde den där förutom igår när vi åkte hem så värmde dom den i repan på hotellet. Med lite framförhållning så har det gått hur bra som helst!



Sen till bilresan så har den också gått bra. Var faktiskt något som jag tänkte kunde skita sig men inte det. På nervägen var han lite gnällig sista biten men det funkade ändå men igår sov han mer eller mindre heeela vägen pepper,peppar! (stannade i Skeå båda vägarna för mat och utsträckning)



Ja men det är sant, vare sig man är smal eller inte så känns det inte bra att äta skräp för mycket. Du får helt enkelt lägga om kosten så kanske magen börjar må bättre också.



Vad har ni haft för er i helgen?

2011-01-17 @ 08:37:52
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja du en hel natt är vi inte bortskämda med vill jag lova. Har man fått sova 4 timmar har vi varit väldigt lyckliga så han chockade oss verkligen. Vissa nätter har det varit två innan han har varit vaken. Så jag förstår dig/er, I promise you!



Emilio har också börjat tjorva med maten-suck! Här är det inte stora gap längre och han är skeptisk till det mesta av vanlig mat.



Okej, ja en spis blir ju svårare att ordna. Mikro fanns ju som sagt nere i repan där vi bodde. Men det var riktigt skönt att slippa gå ner på morgonen och bara värma i vattenkokaren. Varför måste du rent av koka/mikra? Är det nå spec med mjölkfritt?



I helgen är det P´s tur att jobba- Blä! Alltid lika tråkigt :(



Hehe ni är inte ensam om att vara sen med att dansa ut julen. Vi har det visserligen ihop plockat men inte nerpackat än :P

2011-01-18 @ 20:04:16
URL: http://sandrazzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0