I ett obevakat ögonblick

...Kan små armar bli längre än vanligt. Det händer då och då att jag missbedömmer Livias räckvidd. Ungefär som imorse vid frukostbordet då jag tagit fram en macka och vände mig om för att plocka fram ost o skinka. Odygdiga busunge!


"Mmmm, god frukostmacka mamma!"

Jag har mutat Livia med lite golvsprattel utan blöja här bakom mig. Allt för att få sitta vid datorn en sväng! Ska strax göra mig redo för stadsbesök då jag ska luncha med lillasyster och kusin. Tänkte hinna besöka en affär eller två när jag lika är barn(vagns)fri. Det var vi förresten igår också vid den snabba stadstrippen vi gjorde. Jag tog Livia i selen för första gången på länge och absolut första gången utanpå vinterkläderna. Gick alldeles utmärkt! Tusen gånger smidigare än med vagn, för att inte nämna transport av vagn (vi har ingen kombi). Dock märktes det att donnan ökat en del i vikt sedan sist. Tror det är dags att inviga selen på ryggen istället för magen!

Igårkväll huserade jag i köket hela kvällen. Bokstavligt talat. Inte för vår vuxnas skull utan för lillbebban då det börjat eka tomt i barnmatsförrådet. Hon dissar köpesmaten (har tack och lov hittat en smak som fungerar, bra att ha i nödfall) men inte mig emot. Roligt med bebismat! Det gjordes först gamla favoriter:  curryris med äpple, rotfruktspuré och kyckling m. broccoli. Sedan en grönsaksblandning med squash+broccoli samt två sorters köttgryta och slutligen lax med grönsaker. Oxfilén som blev över från nyårsafton kokades ihop med champinjoner, babyplommontomater, rotsaker och lite annat smått och gott. Ska hon få prova till lunch! Värsta lyxmåltiden.

Oj vad klockan springer... Dags för Livias lunch och sedan de sista förberedelserna inför staden!


Take care!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja det känns faktiskt riktigt bra att ha kommit igång. Jag har skjutit upp det på tok för länge nu.



Vi kan väl dra den slutsatsen att det förmodligen var oss du såg när du helt nonchalant åkte ner till H&M ;-)



Jag känner igen dom där långa armarna. Konstigt vad fort dom växte hehe. Pappan i huset har inte riktigt hunnit med utvecklingen idag så idag fick Emilio bli ledsen när han låg på köksbordet en kort stund då P skulle göra något. Emilio snurrade runt och slog ögonbrynet i tallriken som stod på bordet. Jag sa det att det är nu det börjar. Vad skulle folk säga om vi kommer med en unge med blåöga och vi säger att han slagit sig i en tallrik, hmm..Trovärdigt haha



2011-01-03 @ 19:54:32
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Sinne

I ärlighetens namn blir det inte så många kvällar med plugg. Jag orkar inte heller. Är helt död fast Klara somnar tidigt och vaknar sent. Men nu måste jag, så jag klarar tentan! :)



När ska han sluta jobba? Och har du "fortsatt" på din utbildning eller vad läser du? Kommer inte ihåg vad du skrivit. Hjärnkontoret är överbelastat :)

2011-01-04 @ 18:35:25
URL: http://sinnesvarld.blogg.se/
Postat av: Mamma

Undrar vem hon brås på :-)

2011-01-05 @ 15:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0