2011

Då var det nytt år igen - välkommen 2011! Jag som precis vant mig att skriva -10 istället för -09! Kommer garanterat bli ett X antal överstrykningar detta år också på ställen som behöver min underksrift...

Julen är passerad och den största julegrisen av dem alla går tyvärr inte att packa ner i en kartong på vinden. Som vanligt såhär i början på januari känns det som att jag aldrig mer vill se åt en chokladbit och härlig husmanskost lockar betydligt mer än prinskorv och oxfilé. Det har varit fantastiskt skönt att bara ligga i soffan och trycka choklad+ostbricka till middag några dagar och det ska bli minst lika skönt att komma tillbaka till vardagen. Just nu känns en ynka promenad övermäktigt så det finns en del att arbeta på...

En sammanfattning av den gågna veckan:

Julafton spenderades hos Roberts föräldrar, vi var väl runt 20 personer. Premiär för mig med jul på bortaplan! Efter mycket våndor över hur jag skulle överleva julen utan min familj gick det faktiskt riktigt bra och slutade som en trevlig julafton! Full rulle hela dagen: julklappsspel, mat, glögg, tomte... You name it. Livia skötte sig exemplariskt, mycket på grund av den genialiska idén att ta med gåstolen. Hon sparkade omkring i godan ro och höll ut enda till kl 20:30!


Första mötet med en julgran. Svårt att slita sig därifrån då den var sååå god!


Mamman med på bild (inte varje dag) och Livia med sin tremänning Brayden


Livia får paket!


...och rätt många till och med!

Juldagen spenderades hos mina föräldrar och dags för julbord nr 2! Betydligt lugnare tempo då det bara var vi, mamma och pappa. Skönt med tanke på dagen före. Lyckades tyvärr inte få med "mommo" och Livia på bild då den där mommon smiter så fort kameran kommer fram... Men Livia med "moffa" lyckades jag minsann föreviga! Ingen paketöppning idag då vi tog med klapparna till byn dagen före.


Livia berättar något för moffa

Även hunnit gå och bli lite småtant sådär i onsdags. Mina föräldrar tycker att det är mycket skönt att de inte längre behöver ställa till med kalas (oftast två dessutom - ett för vänner och ett för släkt) och jag kan inte annat än förstå dem. Det är hektiskt att fixa och ordna för fikagäster i pausen mellan jul och nyår. Men väldigt trevligt att träffa alla! Eftersom jag agerade värdinna glömde jag bort att fota - tyvärr.

Nyårsafton ska vi inte prata om. Robert har åkt på något diffust illamående som hållit i sig en vecka nu (ska ringa vårdcentralen imorgon). Försvunnit ett par gånger för att komma tillbaka framåt kvällen. Dagen före nyårsafton meddelade vi våra middagsgäster att nyårsplanerna var i fara. Mycket riktigt, ingen förbättring för sambon dagen därpå så vi fick ställa in firandet. Mamma och pappa räddade kvällen genom att komma med oxfilé, löjrom, avocado etc - mycket uppskattat! Allt frid och fröjd om det inte vore för att jag förträngde att min mage (som dras med magkatarr sedan intensiva pluggperioden) inte tål rå lök. Vilket jag då hade till förätten. Direkt maten landat i magen insåg jag mitt misstag men ville inte låta huvudrätten gå till spillo så klämde ner oxfilé, bearnaisesås och potatisklyftor i min redan ömma mage. Smart Sara, smart. Magen slogs ut totalt och jag spenderade resten av kvällen i fosterställning i ena änden av soffan, Robert låg illamående i andra änden. Gott nytt år älskling! Nya tag på årets nyårsafton.


Av förklarliga skäl saknas nyårsbilder också, bjuder på årets julkortsbild istället!

Nu ska vi packa oss mot stan en snabb sväng då det saknas blöjor och ersättning här i huset! Upptäckte igår att sista burken ersättning sjöng på sista versen, ingen ny i skafferiet (veeeem kan ha påbörjat den sista burken utan att uppmärksamma att "Nu tar jag sista burken - vi måste köpa ny!"??). Minus med mjölkfritt är att det inte går att köpa på en vanlig affär utan måste hämtas ut på apoteket!


Take care!


Kommentarer
Postat av: Sofia-mamma till Vilja född med läpp och käkspalt

Åh det lät som en bra jul. Mindre bra nyår men äsch!:) Och vad stor Livia har blivit!:)

2011-01-02 @ 13:34:22
URL: http://underbaravilja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0