fredagsplugg

Jamenvisst, här fredagspluggas det för fullt! I skrivande stund är det paus och vi får se om det hinner bli något mer gjort idag. Men jag är nöjd över det lilla och dessutom har de lovat extra mycket minusgrader under morgondagen så då lär inte denna nos stickas utanför dörren. Vilket innebär perfekt pluggtid!

Jag skulle egentligen ha farit till gymmet och boxats imorse. Men i valet mellan en varm säng (min sovmorgon) eller en kall utflykt per buss till gymmet så vägde helt klart sängalternativet över. Inte det bästa med tanke på att aktivitetsnivån legat under minimumsträcket ett par veckor p.g.a. sjukstuga och väder. På tal om träning hittade jag igår en oanvänd tränings-dvd jag fått vid något tillfälle. Mage/ryggövningar - perfekt! Efter mycket övertalning (med betoning på mycket) gick Robert med på att köra ett pass tillsammans med mig. Vi bänkar oss på varsin handduk på golvet framför tv:n ("För din skull älskling, bara för din") och slår igång skivan. Det visar sig att 90% fokus ligger på träning av bäckenbotten för att minska urininkontinens hos kvinnor. En blick på Robert räcker för att förstå att inte ens all kärlek i världen skulle få honom att gå med på detta. Jag utformade ett eget pass med diverse sit-ups och ryggövningar istället! Vi verkar befinna oss i ungefär samma (o)träningsskick jag och min man kunde vi konstatera. Men det ska det bli ändring på!

Igår åt hela familjen samma mellanmål! Tycker det är jättekul när Livia kan börja smaka mer och mer av våran mat. Igår åt vi mackor med avocadosmör. Hon fick avocado, basilika och citron som vi medan salt/peppar ströddes direkt på vuxenmackorna efteråt. Gottigott tyckte lillan!




Livia smaskar rån med avvosmör

Jag vet inte riktigt vad hon pysslar med på sista bilden, hon har börjat göra så mellan varven. Slänger bak huvudet, blundar och gapar. Busfia!

Nu ska här lunchas innan vi beger oss ut för mathandling och besök på Sunderby sjukhus. Inget allvarligt, bara ett nytt läkarintyg från sjukhusvistelsen i somras som behövs. Vi har väntat på pengar från Försäkringskassan men då visar det sig att läkaren skrivit juni istället för juli i intyget. Därav no money.


Take care!


Kommentarer
Postat av: Malin

Men så himla söt!

2011-02-20 @ 18:39:51
URL: http://unmanageable.blogg.se/
Postat av: Malin

Jodå, Helmi är född 31 Maj :) Så dom är ganska jämngamla :)

2011-02-20 @ 21:20:59
URL: http://unmanageable.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0