stadsbesök

Slänger in ett litet inlägg här innan jag dyker ner i soffan. Har haft god lust att göra det ett bra tag men visas hockey på TV:n ikväll och var noll sugen på det. Så istället klickar jag runt lite på internet och fångar stunden för blogguppdatering!


Gullis som gillar att suga in underläppen

Stadsbesök idag. Själv. Det är stort. Robert var ledig och försökt få lite vaken egentid med Livia. Jag hade ärenden att uträtta som går sådär med en inte alltför barnvagnsfrälst liten bebis. Sagt och gjort - jag och finaste Emma stämde träff på stora staden där vi avverkade en del shopping samt lunch. Mycket viktigt att understryka att lunchställe valdes med omsorg för att inte passa barn o barnvagn (på dessa ställen är menyerna redan genomprovade). Det gäller att passa på! Jag överlevde med några lägesrapporter hemifrån. Men oj oj vad bråttom hem sedan och oj oj vad mysigt att träffa mitt lilla gryn!

Eftersom jag inte ränner runt i affärer nu för tiden tog det ett tag att hitta alla babyavdelningar. Sen när har Åhléns dessa en våning upp? Och Kappahl kastat om ordningen? Det kliade i fingrarna att köpa alla fina kläder men höll mig till ett par vantar. Just ja, toning till håret införskaffades också. Mitt hår alltså. Eller hår var väl en överdrift, mina tre små fina hårstrån som är kvar efter graviditet/amning. Numera tre mörkbruna hårstrån! Ett säkert hösttecken som blivit något försenat - Sara goes brunette.

Vi kör för fullt med smakisar här hemma. Vi har hunnit avverka potatis och palsternacka, idag en blandning av de båda. Imorgon tror jag det är dags att vara riktigt wild n' crazy och koka lite morötter. Minsann! Hittills har allt gått ner, verkar mest som att hon är lite fundersam över konsistensen. Fortfarande extremt nyfiken på allt och alla så matstunder måste ske avskilt. Såhär såg det ut igår när pappa skulle (försöka) mata kvällsmål innan sängdags:


"Heeej mamma, jag ser dig allt där bakom!"

Liten börjar bli stor. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Min lilla bebis - vart tar tiden vägen!? Nu är hon en tredjedels år. Två tredjedelar till och vi firar 1-års kalas! I måndags avverkade vi ett BVC-besök. 67 cm lång och 7240 g tung. Börjar bli en lång tjej! Men då promenerar också mammsen en bra bit ovanför havsytan, pappan är inte kort han heller. Nästa gång är det 5-månaders kontroll = sprutor = buhuuu.

Hmm, kurrar lite i magen... Dags för en vända till kylskåpet!


Take care!





Kommentarer
Postat av: Marie

Shit vad stor hon är! Jag får som för mig att Livia ska vara liten bebis för alltid. Jag tycker Ellie är stor och hon är 69 cm och 8 kilo och är sex månader. :)



Härligt med en dag på stan utan barn!

2010-10-15 @ 07:21:04
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: sofia n

Ja,hon är verkligen lång!

:-)



Våra bebisar som nyss var så små. Det är nästan läskigt hur fort tiden går.

2010-10-15 @ 08:54:43
URL: http://underbaravilja.blogg.se/
Postat av: JEnny

Gud vad de växer! Måste komma förbi snart på en kaffe så jag får se den lilla krabaten, kanske kan få dit Johanna också på samma sväng? Trevlig helg! Krammixx

2010-10-15 @ 10:25:34
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej och tack för senast! Jag vet inte om jag skrivit det? Nå ja



Förstår förvirringen på stan. Det har hänt endel. Jag blev också lika frågande när jag åkte in och tänkte ja men det här går ju snabbt :-P Jag hade dock barnet med mig



Vad händer på björks i helgen då?

2010-10-16 @ 09:48:35
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja det är till att prova sig fram. Korta stunder och lite längre. Oftast går jag bara för lite tidsfördriv och då är det ju lätt att styra turen efter dom. Är inte alltid Emilio är helt nöjd heller men det brukar ändå gå bra. Brukar ta upp honom en stund i värsta fall. Han har och andra sidan verkligen börja tycka om vagnen vilket tidigare inte såg särskilt lovande ut.



Okej det är fonden i vardagsrummet som ska upp nu lr? Vi pysslar på ni hehe



Här tar vi helgen som den kommer, inga direkta planer som sagt.



Ja men precis, dom gillar sina kurvor. Jag tycker inte alls det var någon katastrof. Han hade ju ändå gått upp 150g och vuxit 1cm. Förstår inte vad som är problemet. Nå ja

2010-10-16 @ 11:13:22
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Sandra

Japp det stämmer! Var mysigt :) Ska gå fler ggr



Jag har vetat att det fanns men bara inte tagit mig men nu är första gången avklarad och då blir det lättare



Okej var ni i kyrkans hus? Var du sj? Vi var där förra veckan men jag tyckte det var lite väl livat. Emilio somnade till bongotrummor och maracas hehe. Lite längre fram däremot tror jag att våra gullungar kan få det roligt där

2010-10-20 @ 10:39:00
URL: http://sandrazzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0