dags

Robert håller på måla vardagsrumsväggarna nu, Livia busar på golvet och mamma passar på att blogga!

Vet ni vad? Vi har fått upp fondväggen i vardagsrummet! Den lilla renoveringen som blev ett gigantiskt projekt gick ett steg framåt. Nu ska vi bara måla övriga väggar och fixa fönsterlister. Golv i kök/v-rum ska också inhandlas och läggas men det får vänta några veckor. För att inte nämna tapetsering av sovrum. Vi måste bara vara också, få ordning och känna oss hemma.

Svart med lila metallic mönster! Och massa rolig teknik för Livia att pilla på om någon månad....

I fredags hade Robert varit rökfri i ett år! Detta måste givetvis firas så det bjöds på överraskningsmiddag här hemma. Trerätters och allt, inte illa. Förrätt blev det toast med avokadoröra och räkor, varmrätt parmalindad kyckling i balsamicosås och till dessert hemmagjord chokladmousse. Uppskattat? Indeed! Att jag sedan inte hann klart till Robert kom hem från jobbet, utan han fick ta på sig ögonbindel och gå in i vardagsrummet med lillan.... Ja, det är sånt som händer när det handlar om planering och småbarn.


Livia hjälper mamma med matlagningen. Vem behöver tuggleksaker när slickepotten finns?!


Livia har börjat veta vad hon gillar och inte gillar i matväg. Gott är morot, majs, gröna ärtor och avocado. Då gapar hon stort och viftar glatt med armarna. Tveksamt men går ner (helst i blandning med någon av de goda smakerna) är potatis och palsternacka. Äckligt är katrinplommonpuré och banan. Det riktigt går rysningar genom hela kroppen på henne vid de sistnämnda, skrynklar ihop ansiktet och kniper ihop munnen. Men vi fortsätter testa. Idag till lunch vankas det palsternacka+majs!



Redo för frysen!

Jag och Livia provade babysång för första gången förra veckan. Hon verkade tycka det var roligt, låg och tittade storögt omkring sig, log och viftade med armarna. Så det kommer vi testa fler gånger! Ska även testa gå på babymassage, finns tydligen här på Björkskatan. Får se om det blir redan nu i veckan. På tal om kommande vecka; imorgon väntar röntgen av mitt bäcken på Sunderbyn. Det ska bli intressant...

Lilltjejen dissar numera babygymmet, utan vill bara ligga på sitt lyxiga sidentäcke och busa:


Bestämda minen...


...och den glada!


Busunge!

Nu ska jag gå och kolla hur det går för lilla familjen!


Take care!




Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh, så snyggt det blev! Vi får hoppas att lilan inte brås på sin mor och ritar huvudfotingar längs väggarna i den rustade lägenheten sen ;) Kram

2010-10-24 @ 14:03:29
URL: http://tjattes.blogg.se/
Postat av: PiaSandberg - MejasMamma

Snyggt det blev i vardagsrumemt! Och snygg tjej så klart! :)

2010-10-24 @ 14:22:32
URL: http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hojta till då när ni har "rent" igen och bra att du påminnde mig och den efterrätten, den är ju grym. Den ska jag unna på till helgen då tenta skrivs. Vad duktig han är han Robert, ett år! Inte dåligt.

2010-10-24 @ 17:48:09
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men titta titta nu har det ähnt grejet. Kul! Ser fint ut.



Ja jag är av samma åsikt angående babysången. Emilio stördes inte heller av det på nått sätt utan det var nog mer jag som tyckte det var lite livat mellan varven. Vi ska vänta lite och sen prova gå dit igen.



Vi har inte hunnit så långt med smakisar. Har börjat i helgen men än så länge går det bra :) Än så länge käkas det gröt



Haft en bra helg?

2010-10-24 @ 19:45:58
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Sinne

Jaa jag tror allt det är grejen! Vi har misstänkt att hon störs av oss och tänkt prova eget rum ett tag men det har som inte blivit. Jag förstår dig, haha , jag trodde aldrig jag skulle sätta Klara i eget rum. När det är dags för Livia kan ni ju alltid ha en babyvakt där inne? Vi hade tänkt ha det, inställd så jag hör att hon andas haha, men det känns som det inte behövs längre. Jag har blivit lite mindre hönsmamma tror jag?



Skitsnygg tapet! Och vilken fruga du är som fixar 3 rättersmiddag! :) Duktig han är som slutat röka. Jag har också rökt, slutade när jag blev gravid. Tjuvröker dock ibland men väldigt sällan :)

2010-10-24 @ 21:26:54
URL: http://sinnesvarld.blogg.se/
Postat av: emelie

Jättefin fondvägg!=)

2010-10-24 @ 21:41:32
Postat av: Sandra

Ja den har verkligen varit svår att släppa, man mår dåligt av bara tanken. Usch och fy!!



Nä det är ju den där magen som krånglar. Här har det gått bra än så länge, idag blir dock tredje dagen sedan han bajsade vilket jag är mindre nöjd över.. Jag håller verkligen tummarna att han fixar det under dagen så han inte får ont :-/



Vi hade tänkt gå på massagen idag men nu är P ledig så jag hade funderingar på att hoppa det den här veckan. Vi behöver uträtta lite ärenden så det känns som lägligt att passa på. Hade ju vart jättekul om ni kom. Ni kanske kan vänta till nästa vecka? om ni nu inte vill gå dit själv förstås..?

2010-10-26 @ 11:28:13
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Sandra

Halloj! Ja men så bra att du la ihop ett plus ett, det är inte alla som klarar av hehe. Hojta till lite tidigare om det ser ut att gå ihop till nästa vecka lr nått för då tror jag absolut att vi ska gå.



Jag kan upplysa dig om att din önskan är Emilios lag hehe. Han bajsade just innan läggdags igår, tack och lov! Ganska precis 3 dygn tog det. Har köpt katrinplommon som ja ska ge idag men funderar just hur mkt..?



Va kul att det funkar bra för er. Hörde att ni ville hitta på något. Det tycker jag lät som en bra ide :)



2010-10-27 @ 10:53:01
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja men verkligen!



Såg nu i efterhand att massagen var inställd igår så vilken tur att man inte gick dit. Nästa vecka är det tydligen höstlov också så det blir inte förän då nästa vecka det är igen.. Men det kanske inte är samma hos er?



Jag gav bara en tsk idag för att precis som du säger se om han reagerar. Får väl se om det behövs mer sen. Verkar det fungera så tror jag att jag ska ta det till vana att ge honom litegrann just för att han inte ska bli hård i magen. Better safe than sory. Ser inte att det kan skada så länge han inte blir åt motsatta hållet förståss



Hmm skumt! Tror det var i går eller förrgår P sa till mig om att hitta på något. Att han prata med R förra veckan lr något men då var det inte dricka öl som gällde.. Ja jag fattar ingenting, men jag har börja bli van haha. Nå ja vi ser väl



P jobbar helgen :( och i dag jobbar han kväll- Blää



2010-10-27 @ 13:40:58
URL: http://sandrazzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0