snöstorm

Jag älskar att det kommer snö både för julstämning och att det blir ljusare i novembermörkret. Snöstorm däremot kommer inte så högt upp på topp-10 listan. Nej, dagar som dessa sitter jag helst inne och myser i värmen!

Som sagt skola igår och jag kände mig smått som ett frågetecken. Kursen vi läser nu innehåller både miljörätt samt miljöekonomi, examineras som tenta och uppsats/seminarium. Miljörätt är helt klart överskådligt men miljöekonomi... Där snurrar jag till det rejält. Direkt jag ser en lång ekonomisk formel låser sig hjärnan och jag bestämmer mig för att det där är svåååårt! Inte så bra studieteknik nej. Jag vill förstå varför det är på ett visst sätt men oftast är det bara på ett visst sätt utan förklaring. Tack och lov att lil'sis börjat läsa till civilekonom i höstas, då har jag någon som kan hjälpa mig. Allt hade gått bra här hemma också för Livia och hennes mormor. Lillan hade hållt låda och visat upp hela sitt register!

Åååh, jag är sugen på babymassage! Missade den som var igår för att jag hade skola. I och för sig ändå inte kunnat gå då Livia fortfarande hostar o snorar. Nästa onsdag blir det inte heller någon massage då 5-månaderskontrollen på BVC blev framflyttad dit. Då vankas det spruta så inte riktigt läge. Ska bli intressant att mäta längd/vikt. Hon har tjorvat så mycket med maten så vi får se vad vågen visar.

Fick förresten ett mail med ett par bilder från förra veckan då vi träffade ett par av mammorna från föräldragruppen. Alltså utbildningen vid vårdcentralen, där vi fick hålla på och träna andning om ni minns. Sekunden efter bilden togs började hon gråta, fortfarande läskigt med andra barn! I alla fall när de låter. Lillfisen...


Alvar, Line och Livia. Så sött med bebishäng!

På tal om mail fick jag maila ett företag där vi beställt kläder till Livia ifrån. Förra tisdagen fick jag ett mail att varan var levererad men fortfarande inte fått någon avi/brev eller hört något. Typiskt att enda gången någonsin som vi gör en beställning på internet och på lite dyrare kläder ska det tjorva! Tacka vet jag shoppa på Lindex här i stan.


Take care!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja det är verkligen inget vidare :S Och precis som du säger så gör det inte saken bättre att han är gnällig. Jag tycker att han har varit det dom senaste dagarna, förhoppningsvis bara något tillfälligt.



Va skönt att det varit lindrigt. Du får sätta Robert i karantän och om han ska ha kontakt med Livia så får du sprita in honom riktigt ordentligt hehe. Nä skämt och sido så håller jag tummarna för att ni slipper bli sjuka.



Lät mysigt med lite ensamhäng :)



Ja du vi har inte hunnit smida några planer för helgen faktiskt, inte än så länge iaf. P är ledig vilket är guld! Ni?

2010-11-11 @ 20:04:39
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Malin

Alice hade en period då hon var rädd för andra barn särskilt om de lät för högt. Det behövde inte vara att de grät eller så utan bara att de jollrade och tjoade litegrann. Astrid verkar just nu vara lite känslig för höga ljud och börjar storgråta ibland. De har väl fördodligen sina perioder då de får för sig saker. Det går över:)

2010-11-12 @ 12:41:43
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Jag vet exakt vad du menar med formler och ekvationer. När jag läste intern och extern redovisning ( ftg ekonomi) och även nu marknadsanalys så låser sig hjärnan direkt. Men man måste gå till botten med varje siffra, vad betyder dem. Och varför. Även bra att räkna ut siffrona man har i ekvationen så man vet och förstår varför man ska räkna ut dem. SEdan vissa formler är ingen idé att förstå, de bara ÄR så. Fråga läraren. Ibland har jag suttit i timmar och försökt förstå en formeln och sedan när jag frågar läraren så får jag besked att det bara är så. det är en regel. Och räkna, räkna, räkna, även fast det blir fel, bara räkna tills den därspärren i hjärnan lossnat!:) Syns i bastun?!:)

2010-11-16 @ 07:19:01
URL: http://lillstinta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0