plugg

Ehh ja just det. Plugg var det. Varför jag då skriver här är en gåta men vi kan kalla det för pluggpaus. Robert och Livia har varit och köpt lite lister (så vi äntligen får upp lister runt vardagsrumsdörr och fönster). På vägen hem ska det plockas upp Maxmat så jag skyller på ett stort minus energimässigt.

Igår var det Roberts tur att få sovmorgon så jag tog upp barnet. Tycker mornarna är väldigt mysiga tillsammans med Livia, vi börjar alltid med att sitta några minuter och kramas/småbusa i soffan. Brer på oss en filt om vi är morgonfrusna. Gäller att passa på medan hon är nyvaken och kramsugen, annars finns det så mycket annat som är mer spännande än att sitta och kramas med mamma! Sedan in i köket för frukost och bus! Hon är så glad och pigg direkt på morgonen. Kom på att hon nog är tillräckligt stor för sin gåstol utan underrede. Vet inte varför jag haft kvar det så länge men igår åkte det väck! Livia tyckte det var lajbans, tog några steg fram, några åt sidan. Sedan upptäckte hon hur lätt det var att sparka sig baklänges och där är vi nu: hon backar överallt tills hon fastnar i ett hörn.


Hittade en blomma på sin upptäcktsresa...

...och spanar nyfiket in i "stökrummet" med "spöksängen". Men dit tar hon sig inte ännu!

Just denna morgon bestämde jag att det var dags att lösa in en punkt från Roberts presentkort han fick i födelsedagspresent - favoritfrukost på sängen. Sagt och gjort, efter en promenad till Coop stod nybakta frallor och hemmagjord smoothie med allt möjligt gott på soffbordet när Robert vaknade! Eftersom Livia snarkade i sin säng blev sängfrukosten uppäten i soffan. Det gäller att vara anpassningsbar numera.

Eftersom jag fortfarande är övertänd vad gäller detta med barnmat så fixade jag egen aprikospuré och katrinplommonpuré igår. Nu svämmar frysen över av katrinplommonpuré då jag tänkte att det är lika att slå på stort. Robert morrar över att det inte går att hitta något i frysen för all bebismat. Men som sagt - blivit besatt! Gjorde även en bärpuré igår att ha i gröten. Kvar på ska-göra-listan är broccolipuré och ghee, indisk smörolja. Kortfattat äkta smör som får småputtra under en timmes tid, sedan silas. Görs det på rätt sätt ska det vara fritt från både laktos och komjölksprotein. Därför jag ger det en chans! Slipper jag använda margarin som jag inte gillar. Äkta smör ska det vara!


Några av många plommonprickar

Slutligen - den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! Mycket riktigt fick jag äntligen mitt paket med kläder! Den rosa att använda nu, den blå om några månader.


Fiiina kläder!

Ingen idé att försöka plugga förrän jag fått mat i magen. Ska göra bort och hänga en tvätt tills man och barn anländer!


Take care!


Kommentarer
Postat av: Emsi

Jag och Kicki gjorde Ghee i Orsa! :) men vet inte om jag var så överförtjust i den.. :P Skulle dock vilja göra det igen nån gång för att ge det en andra chans, ska ju vara mycket bättre än vanligt smör och kan förvaras i rumstemp. har för mig att vårt blev ändå dåligt rätt fort..

bakade bröd i morse, har varit i överkalix idag, och nu har jag precis gjort morotskaka :) effektiv dag! dock inte gjort nåt jobb ÄN.. uh-uuuh..

kan du komma på fika på lörd? tänk, kanske vi skulle kunna ta din massage då? så det blir av nån gång ;)

2010-11-21 @ 23:21:25
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja ibland känns det som att ansvaret vilar tungt på axlarna. Man måste liksom ha koll på ALLT. P är jätte duktig med Emilio och jag gillar att se när dom är tillsammans, jag skulle kunna sitta så där på behagligt avstånd och titta på dom hur länge som helst men just det där att "se" saker och göra dom fungerar väl inte alltid så bra men,men..



Åh hoppas,hoppas att det blir så för Emilio med. Det närmar sig med stormsteg.



Ja palsternacka ja hehe. Fungerade dock bättre igår. Det var en förskräckt Emilio som gapat stort och förväntat sig gröt men som istället fick nån annan äcklig smörja i munnen :-P Men han fortsatt att äta och framför allt utan kvälvningar.



Än så länge har jag inte blivit besatt av bebismat men det kanske kommer. Antar att du förvarar dina pureklickar i lådor efter att dom fryst? Sj kör jag med iskuber men det är lite bökigt att få ut dom ibland, inte precis lika lätt som om det vore is i dom..nå ja



Har inte alls testat någon annan gröt än havregröten, mycket för att han tycker om den så mkt men också för att det inte ska smaka "för gott" så här i början :-P Hemsk mamma man är hihi



2010-11-22 @ 09:28:51
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: lina

ÅÅåå sötnöt! Vad hon växer och blir stor.. Vad är det för underrede på gåstolen du pratar om? Jag har/hade inget underrede på min?? Och du verkar onekligen besatt av att laga bebismat.. Haha! Önskar att jag hade orken till det ;)



O vilka fina kläder du köpt, var hittade du dom??



Massvis med kramar

2010-11-22 @ 13:50:12
URL: http://lliinnaass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0