matlagning

Ja, jag behöver knappast tillägga att jag är sämst på detta med uppdatering och datoranvändande. Men jag gör det ändå. Jag är sämst på detta med uppdatering.

Sitter här och håller ett vakande öga (öra) på min lilla dotter som fått vaccin idag. Stackars hjärtat! Räknar kallt med biverkningar då hon fick ont senast. Alvedonen ligger redo. I övrigt gick det bra på BVC. Lilla stora tjejen mäter numera 71 cm (!!!) och väger 7890 g. Det är bara att acceptera läget att en ny vinteroverall måste inhandlas. Eller kanske våroverall och ett par extra filtar...



Älskade, älskade barn

Sist skrev jag att jag mailat ett företag där vi beställt kläder. Förra veckan alltså. När jag ännu inte fått svar i måndags började jag bli riktigt irriterad så när kvällen kom mailade jag igen. Efter att ha jobbat med kundservice i olika former i flera år så vet jag att det räcker (tyvärr) inte alla gånger att vara snäll och trevlig. Det går mycket snabbare när du ställler krav. Så till skillnad från första mailet skrev jag ett nytt i betydligt drygare tongångar. Och sedär, nu när jag kollar inkorgen igen har jag inte bara fått svar utan två som skickades igår! Då gick det minsann undan. Kommer inte paketet idag ska jag kontakta dem igen så ska det gå till botten med vad som hänt.

Jag har lagat mycket mat sedan sist. Mest bebismat. Nu har Livia ny rotsakspuré (som hon älskar!), kycklingpuré, fiskpuré, fisksås m.m. i frysen! Efter att ha stått flera timmar vid spisen har motivationen att laga vuxenmiddag inte varit alltför hög. Mackisar och korv eller mackisar och köttbullar typ. Men igår tog jag mig i kragen och gjorde "hitta-på-middag" av det som fanns hemma. Jag älskar att improvisera fram mat! Läser jättegärna recept och mixar sedan hejvilt. Igår blev det curryris med kyckling. Till kycklingen utgick jag från de fyra S-en: salt, surt, starkt och sött. Fick jag och Emma lära oss på matlagningskurs i Thailand! Lite vitlök och ingefära på det. Sedan fick den tillagas i foliepaket, öppnade bara upp i slutet för lite yta. Blev mumma!


Äntligen god vuxenmat!

Förutom matlagning och bebisbus består mina dagar av plugg. Tre intensiva veckor framför mig då vi har en uppsats som ska in och sedan seminarium+opponering på det. Varit på skolan både måndag och tisdag (Robert har jobbat kväll så under förmiddagarna). Imorgon är det dags igen!

Lite mat i magen sedan författa handlingslapp. Ska prova göra egen välling åt Livia, tror hon ska få premiärsmaka ikväll om hon inte är för medtagen av vaccinet!



Kommentarer
Postat av: Emelie

Gud vad man blir glad när man ser lilltösen=) Kom på mig själv med att sitta och tok-le då jag kollade på första bilden, blev alldelens varm inombords!=)

2010-11-17 @ 16:48:09
URL: http://emeliewarja.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja du kanske inte har varit någon hejar på det den sista tiden men det är ju bra att du håller dig uppdaterad iaf. Då behöver man inte börja från början med att förklara något hehe.



Ja det var trevligt med lite bebis/mamma häng i måndags och i tisdags var massagen jätte mysig. Vi blev riktigt många, tror vi räknade till 17 st.



Fy va trist med vaccin men dock ett nödvändigt måste. Märkt av några biverkningar ännu? Själv gruvar jag mig inför när Emilio ska ha sitt på ca 2 veckor. Han blev så himla dålig sist :(



Vi har jobbat på med att byta ersättning så vi har tagit det rätt lugnt med purer men nu i veckan ska jag göra ett kok och ladda upp i frysen. Ibland undrar jag om han ens kommer märka av att det är något annat som stoppas i munnen på honom eftersom han är så hetsig haha. Nä skämt och sido så får vi väl se men något säger mig att det kommer gå bra. Men vem vet...?



Ska bli spännande att väga och mäta Emilio och se om vi får fortsatt bakläxa lr om han har gått upp bra (Enligt kurvan :-P) JAg ser att Livia inte gör några undantag iaf. Jobbigt med overallen dock :/



Jag får för mig att Emilio har gått upp men så höll en tjej honom lite snabbt i tisdags som tyckte att han kändes lätt i gemförelse med sin flicka på 5970 ... Ajajaj! Får hoppas att hon hade fel, åtminstone litegrann. Nå ja det blir nog bra hur som



Hur gick det med förkylningar förresten? Klarade ni er?



2010-11-17 @ 18:20:51
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: lina

Herreguuuud vad gott det där lät!!! Och väldans vad ambisiöst att göra egen välling.. Blev det bra? Kram kram

2010-11-17 @ 22:05:19
URL: http://lliinnaass.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men gud så skönt att hon slapp biverkningar! Men hon hade väl "bara" ont i benen förra gången lr? Åh jag hoppas verkligen att Emilio inte blir lika dålig, det gjorde verkligen ont i mammahjärtat.



Det är så jäkla typiskt det här med förkylningar, blir man förkyld så är det inte helt lätt att bli av med den. Vi lyckades dock ta oss ur eländet. Spritade händerna som en galning :-P



Haha Emilio har smakat palsternacka nu och det var ingen höjdare vill jag lova. Dom 3-4 första tuggorna gick okej men med aningen avsky i blicken. ( Va fasen är det du ger mig?) Det roliga var att han ändå gapade men därefter fick han bara kvälvningar så fort det kom in i munnen. Stackarn! så då fick det räcka. Jag ska prova idag också men blir det samma sak så ska jag prova ge något annat.



Vad har ni för er i helgen?

2010-11-21 @ 10:31:57
URL: http://sandrazzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0