värmeslag

Helt plötsligt hände något och det blev full sommar från en dag till en annan. Till och med åska igårkväll! Jag sa till Robert att hade lillis bestämt sig för att komma natten efter hade det utan tvekan blivit en snabböverläggning i namnfrågan som resulterat i en liten Tor/Thor. Om det är en pöjk. Anländer man under första åskovädret, ja då är namnet givet! Men så blev det inte. Här sitter jag med en busbebis som fortfarande tumlar om på insidan. Det positiva (?) är att sammandragningarna är tillbaka, hade till och med ett par förvärkar igår igen. Jag som trodde min kropp glömt bort att den var gravid och skulle förbereda sig inför födsel.


Bebishuset igår, v 38+4

Har den börjat sjunka lite? Kanske. Fått en del kommentarer om det. Vad nu det betyder, kanske att bebis äntligen bestämt sig för att neråt med huvudet är det bästa.

Även kunnat konstatera en sak dessa ryssvärmedagar: höggravid på sommaren är inte min kopp thé. Torsdagen klarade jag max en timme i solen innan jag flydde till skugga. Igår blev det isglass på stan samt fil till middag, ingenting varmt här inte. Till och med hallonbladsthéet fick kallna. Hade jag fått bestämma hade jag gått omkring i trosor utomhus, men tror inte det hade hållit så länge. Nej minsann, nästkommande barn ska planeras mycket nogrannt så det kommer någon gång feb-maj!

Idag ska jag utsätta mig för värmen igen, tänkte dock förbereda mig med en vattenspruta eller liknande. Och sollotion (efter den max timmen ute i torsdags lyckades jag bränna mig IGEN). Robert ska ut och köra motorcykel, han tänkte passa på såhär innan han säljer den. Hade mer än gärna suttit på bönpallen (mc-utflykter...) men som läget är nu låter jag av uppenbara skäl bli. Jag som tänkt ha mig en egen denna sommar, så det kan bli. Jag blåser nog ut till stugan med bilen får Robert komma dit när han brummat färdigt för dagen.


Take care!


Kommentarer
Postat av: Paulina

En liten Ronja då? =) Det åskade ju då hon föddes med :P

2010-05-15 @ 11:38:31
Postat av: Sara

Paulina: Haha, jag kom faktiskt på det i natt när jag hade en vakperiod. En liten Ronja rövardotter ;-)

2010-05-15 @ 12:21:06
Postat av: Emsi

gumman! min svenska vaninna som jag kanner har fran turkland, traffade henne ı förrgar och gissa vad!? hon e oxa höggravid! 6v kvar för henne :) varför blir alla preggo nu??

ska försöka blogga snarast, har skolgrejer att fixa oxa sa jag kommer masta spendera tid vid datorn.. inte min favvosysselsattning sa har i utlandet men menö what to do. ikvall ska jag traffa mr S, wish me luck! hittills har jag varit jatteduktig iaf, varit tydlig och arlig och kanner mig valdigt lugn. tyvarr ar magen fortfarande i onad :/ miss you! fortsatt rapportera om dina förehavanden (lasa, ga till kylskapet :P)!

2010-05-15 @ 17:09:15
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: Sandra

Nä det är höger sida som har velat krångla lite. Har gjort riktigt ont emellanåt men idag har det i och för sig varit ganska lugnt. Precis som du säger så verkar allt helt normalt hehe. Vad vore en graviditet utan krämpor. P brukar säga att jag sakta men säkert bockar av den enorma symptomlistan och varför inte hinna med ett och annat utanför den också..?



Ja värmen är ju inte nådig heller. Jisses! Den kom lite väl plötsligt för stackars lilla jag :-P Flämt!

Precis som du säger så är man aldrig nöjd, är det inte för varmt så är det för kallt men just nu tycker jag mig se en anledning till att klaga lite. Ett lite handikapp så där hehe.



Vilken rolig ide om namn om bebis hade velat titta ut förresten. Det hade varit lite kul men den kanske helt enkelt inte ville heta Thor.



Tänk va dessa bebisar kan "ställa till det" egentligen. Ni med era MC planer och vi med våra utlandsplaner som tog totalomvändning från en dag till en annan. Man kan minst sagt säga att dom små har makten redan nu :-P



I idag jobbar P så jag har strosat omkring på stan i den hemska värmen ett tag och nu är planen att bara varva ner och invänta honom till kl 20. I morgon blir det förmodligen också till att plåga sig lite i hettan och på kvällen ska vi grilla. Vad har ni för spännande påhitt på gång?



2010-05-15 @ 18:03:34
URL: http://sandrazzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0