trött

Jag vet inte hur det funkar detta med att sova in timmar inför småbarnstiden. Sover som en kratta med kanske hälften så lite timmar som i vanliga fall. Sömnkontot kommer ligga på rejält underskott när bebis anländer! Tror som sagt det är mina hormoner som förbereder sig på vaknätter. Sedan spelar en otymplig kropp garanterat med i leken den också. Tar det lugnt och vilar på andra sätt istället.

Ny vecka idag, graviditetsvecka 38 (37+0). Slänger ett öga på bebisbubblan till höger och ser att det är 20 dagar kvar. 20!! Kan ni förstå hur lite det är? Nada! Skulle bebis komma nu räknas h*n inte längre som för tidigt född, ännu en vecka fram så anses det normalt att komma (även om förstföderskor ofta går över tiden istället för att få före). Kunde för övrigt konstatera en sak i natt: nu hickar det högt uppe till höger igen och sparkar långt ner - suuuuck....! Stökbebis, tyckte det levde om väl mycket i magen igår (fick stanna upp bland hyllorna på Ica maxi men drog tyvärr ingen parallell till vändning). Nå, verkar helt klart inte ha bestämt sig för gott så nu är det bara för lillis att snurra runt igen! Får fortsätta köra lite soffvändningsförsök här hemma. Efter det - fixering tack!

Idag är ingen vanlig dag för det är Roberts födelsedag hurra hurra hurra!



Grattis hjärtat!

Jämnt och allt!
Kommit på att han och bebis kommer fylla jämnt samtidigt: 20-50, 30-60... Men det är onekligen ett tag kvar tack och lov! I lördags var det släkten som firade Robert och hans kusin som båda blev 30 år. Hyrd lokal, god mat och lite allsång. Robert ville egentligen inte fira alls men hans mamma och moster stod för förberedelserna - svårt att tacka nej då! Han bestämde sig även för att inte ha sina vänner på födelsedagsfika, tyckte det blev för mycket med allt annat. Cia, Peter och lilla Maya kikade ändå förbi en sväng igår och hjälpte oss smaska på fikaberget. De hade presentförbud eftersom vi fått låna så mycket bebisprylar, dock fick Robert en teckning av Maya som present: en bild på bebis. Bebis är enligt Maya en pojke med snopp samt med rött läppstift. Haha!

Jag har fortfarande ingen aning om vad jag ska ge till Robert. Han har försökt få mig att lova att vänta med present till senare i sommar då vi har fullt upp som det är. Men jag har inte lovat ännu, tänkte ta mig ut på stan en vända och se om jag gör några fynd. Hittar jag ingenting får det bli som han säger: senare. Kanske någon god trerätters middag, ostbricka med vin (viiiiiin!!!! åååh!) eller liknande under sommaren. Vi får se helt enkelt. Förra året fick han en hotellövernattning i Skellefteå med middag, sagt att det var 30-års presenten i förskott. Tss.


Schkååål!


Take care!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jo det blir ju det och konstigt nog på så många andra konstiga ställen än vad man hade kunnat vänta sig. Har tex varit som förlamad i armarna eftersom bröstmusklerna skriker!! Ändå tog jag ju inte emot mig..? Nå ja.



Ja jisses det börjar verkligen närma sig för er nu. Gud så mysigt! 20 dagar är ju ingenting. Det har ju ändå varit ett x- antal fler. Vi får dock ha lite is i magen ett tag till :-P



Tycker du får säga till din bebis på skarpen nu att fixera sig, det ska börjas i tid och nu tycker jag allt att h*n är värd det hehe. Men det e klart hur skönt kan det vara att "stå" på huvud?



Usch ja, dessa presenter till karlar är verkligen inte lätt och som du säger så är ju teknikprylar inte det billigaste man kan köpa :S

Är som svårt att komma med förslag när jag inte känner honom. Är det teknikleksaker" eller mer teknik- hemmabiopaket som gäller haha? En god middag är annars inte alls dumt om än vinet kanske fortfarande är en bit bort för dig. Jag föredrar oftast något man kan göra tillsammans eftersom man inte brukar vara så duktig att ta sig tiden för varandra. Och än värre lär det ju bli. Nå ja lycka till med letandet iaf! Du får skvallra tips sen ;)



Gratta honom så mycket också :)



2010-05-03 @ 12:15:05
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Marie

Hoppas bebisen luras och ligger rätt ännu! När ska du till BM nästa gång? Har du provat känna efter själv om huvudet är där det ska? Det brukade alltid jag göra. Det går också att känna om bebis är fixerad eller rörlig. Du gör bara precis som BM gör när hon känner. :)



Och nej, man kan inte spara sömntimmar. Man får helt enkelt ta var natt som den kommer och tänka "snart är det en ny natt = ny chans till sömn". ;D

2010-05-03 @ 14:34:29
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: emelie

Gratta karln från mig och Jakob!=)

2010-05-03 @ 17:04:56
Postat av: sanna

vilken busbebis som snurrar och har sig! :) jag tror det kommer gå toppen tillslut ändå, oroa dig inte.



och ja, det är verkligen jättehärligt med lite plats för en gång skull. ni har ju iaf det, då är det ju luuuuungt. vi har trivts jättebra här i stan, både ni och vi bor ju ändå på den lugna sidan, värre vid cleo ;). ni kommer hitta erat drömhem snart, men jag vet att det SUGER att gå och vänta.

2010-05-03 @ 19:26:24
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Sandra

Nä jag kan tänka mig det om än jag inte har provat. Du lär vara så pass bra på det så att du kan undervisa oss andra sedan om det behövs :-P



Nä det är inte särskilt länge kvar för oss heller men det känns ändå som att det är stor skillnad på 20 och 60 dagar. Men det kan det gott få vara, jag tror inte att jag har fattat det än. Jag behöver överbevisas om att det finns någon där inne hihi. Overkligt är det minsta man kan säga.



Presenten lät ju toppen! Jag gillar verkligen sånt. Gav faktiskt en variant till P sista gången och det uppskattades också. Har hunnit bocka av en del men än återstår en picknick och lite annat.



Blev det annars en trevlig födelsedag? Och vad är planerna för dagen?

2010-05-04 @ 11:58:26
URL: http://sandrazzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0