solig gårdag

Vilket väder det bjöds på igår! Riktigt somrigt. Robert jobbade som sagt så jag åkte med mamma, pappa och katterna ut till stugan på en luftning. Vi for före 11 och var tillbaka i stan efter kl 18. Alltså en heldag utomhus - underbart! Väl hemma igen kunde jag konstatera att min näsa numera tonar rudolf och att jag skaffat mig en snygg linnebränna vid halsen. Missbedömde helt klart min kritvita, nästintill genomskinliga, vinterhud. Sammanfattar dagen i bilder:


Nytta och nöje


Min solhörna


En nyvaken igelkott som smaskade ost


Snyggingarna i uteburen, jag busar med ett grässtrå framför Blizz


Eftermiddagsfika på uteplatsen

Vet ni vad som helt försvunnit att berätta? Vi har ju för tusan köpt lägenhet i onsdags! Snabba puckar, sista lägenheten vi budade på. En 3:a, den med renoveringsbehov som gick upp för högt. Vinnande budgivaren backade plötsligt ur och där står vi. Inom loppet av en timme får vi veta att vi hux flux fått lägenheten trots allt och dessutom hunnit skriva på kontraktet. Så från och med 1a juli huserar vi på Björkskatan. Perfekt, mitt under Roberts semester. Kan vi flytta i lugn och ro, tapetsera och sådant. Nu när det är sommar har vi alltid mycket boplatser (vill inte att bebis ska sova på en byggarbetsplats med klister och damm) - mamma och pappas lägenhet då de bor i stugan, vi kan också bo i stugan, Roberts föräldrar brukar fara ut med husvagnen några veckor så huset i Byn står tomt... Bara att välja och vraka!

Lustigt det där, ändå värsta stora grejen i ens liv att köpa första lägenheten. Och det försvann helt från världskartan i samband med allt som blev med lilla bus i magen. Jag tror inte jag har kommit ihåg att säga det till någon förutom mapa och min ena syster?! Oh my... Nå, det visar helt klart vad som är viktigast här i livet och vilket helfokus som ligger på vårat älskade lilla liv.

Men ja, nu vet ni det - vi är med lägenhet! Nu måste vi bara börja spana in tapeter och golv, ett sant nöje. Måste tänka barnvänligt också. Speeeennande. Dags för frukost nu, suttit på tok för länge utan mat! Blir gröt idag också, börjat ladda stenhårt med kolhydrater inför förlossningen.


Take care!


Kommentarer
Postat av: JEnny

Fan va kul!!! Grattis!

2010-05-09 @ 09:28:40
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Grattis till läggan!!! Wiiieeee va skoj! :D Började genast fundera hur långt det är att promenera till Björx! ;)

2010-05-09 @ 10:31:46
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: emelie

Grattis till lägenheten! Äntligen=)

2010-05-09 @ 11:28:51
Postat av: Marie

Grattis till lägenheten, va kul! Och värsta bra timingen ändå. :)

2010-05-09 @ 11:31:40
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jo det stämmer. Samma ställe men olika lag:) verkar läskigt med vändning. Hoppas lillen ligger på plats nu! Och GRATTIS till lägenheten! Vad roligt:)

2010-05-09 @ 14:28:17
URL: http://dollyjane.blogg.se/
Postat av: Erica

vad rolgt med lägenhet! Grattis!

2010-05-09 @ 19:23:23
URL: http://humilis.blogg.se/
Postat av: sanna

men gud, har ni köpt nu! vad KUUL, GRATTIS!! :) perfekt under r's semester så ni kan fixa och trixa och samtidigt njuta av lite ledig tid tillsammans, alla tre :)



precis, det är ju den där känslan jag försökte hitta i våran förra lägenhet, men icket. nu, väldigt mycket känsla. bra :)

2010-05-09 @ 20:17:29
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja världen är mindre än vad man tror hehe. Och andra sidan så var det kanske inte helt otippat. Jag menar Telia är ju Telia :-P



JA det var grymt gott med fondue. Lite terapi göra med, hur mkt man än vill så kan man omöjligt slänga i sig maten. Roligt och lite annorlunda med :)



Ibland ska man ha tur med dessa budgivningar alltså, riktigt nice! Sj lyckades vi aldrig ha den turen när vi höll på men nu löser vi det på annat sätt och slipper stå med lån och grejer ett tag till vilket på sätt och vis känns rätt skönt. Men just känslan av att det är sitt egna är ju inte helt fel. Blir så mkt roligare och fixa och trixa då.



Men värst av allt är som sagt flytten- SUCK!! Jag vill helst kräkas i flyttkartongerna. Energinivån är inte heller på topp precis men det är bara att bita i det sura äpplet och få det gjort.



Mysigt det lät och såg ut med en utedag! Idag bjuds det ju också på fint väder. Det gillar vi!

2010-05-10 @ 11:53:42
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Jenny K

Åh vad roligt! Grattis till lägenheten! :D

2010-05-10 @ 17:39:29
URL: http://jennyalzina.blogspot.se
Postat av: Madde

Grattis till läggan:) Härligt! Och håller nu tummarna för att bebisen ligger som den ska fram tills det är dags:) kramis

2010-05-10 @ 20:15:15
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Postat av: sanna

ja, ni kommer trivas toppen tror jag! det är ju alltid lite renovering för att man ska få det att kännas som hemma, med den stilen man gillar. när det är som tyngst bland målarfärg coh spackel tänker jag att vi köpt läget. måla kna man ju göra eftersom :)



hoppas lillis ligger som han ska! för jag tror ju på en kille ;)

2010-05-10 @ 21:58:22
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0