konstaterande

Alltså. Det finns graviditetsupplevelser som varit uppenbara redan innan jag blev gravid. Som stor mage, illamående, trötthet och ont i kroppen. Sedan har det bjudit på en hel del överraskningar. Nu sista veckan har jag börjat blöda näsblod - det gör jag aldrig annars. Kollat runt på internet - heeelt normalt. Ökad blodmängd i kroppen (nähä, blodådror som står ut över hela magen och bröstkorgen...!) samt skörare slemhinnor. Hur som helst. Inte detta jag syftade på nu utan något helt annat.

Ikväll är det vattengympa, första gången på tre veckor för min del och beroende på vad kroppen säger om motionen kanske sista. Vattengympa = bikini = raka bikinilinjen. Och här någonstans börjar dilemmat. Jag tittar ner - ser en gigantisk mage. Jag böjer mig fram för att försöka kika över magen - magen följer efter och blockerar precis lika mycket synfält. Provar böja mig till höger för att spana förbi magen - jag ser en mage. Vänster - samma sak. Sikten är skymd. Totalt.

Vad gör jag i det läget? Spegel i duschen? Ingen hit med tanke på bastuångor. Ansar på måfå? I all ära, resultatet kan dock betraktas som sexigt värre. Nej, jag ropar in Robert i badrummet. Han får säga vart jag ska raka, vart jag missat osv. Det är kärlek det.


Ska ta en paus i pluggandet för en glass på stan i vackervädret med Pernilla. Först lunch!


Take care!


Kommentarer
Postat av: Marie

Jag (och tänk att min mage var typ 200 gånger större än din) rakade mig själv kring BF någon gång och efter den bedriften var jag STOLT! ;)

2010-05-04 @ 13:02:57
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Erica

Jag rakar lite chansning. peter får noppa håret som jag missar. de får stå ut med mkt, våra karlar!

2010-05-04 @ 14:16:09
URL: http://humilis.blogg.se/
Postat av: Madde

Haha vad roligt :) Jag rakade på chansning jag för min mage var rätt gigantisk den me!

2010-05-05 @ 09:55:11
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Hahahaha...J har rakat mig utan gravidmage! Hahahahahaha....

2010-05-05 @ 10:30:22
Postat av: Sandra

Haha jag känner minst sagt igen problemet. Herregud, vad det tar på krafterna. Har dock pågått i några veckor för mig redan hehe. Det är ju inte så att det finns jätte många alternativ. Spegel, karl lr chansning, thats it :-P



Så blir det något mer gympapass, hur kändes det?

2010-05-05 @ 18:24:50
URL: http://sandrazzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0