hemma igen

Sådär, då var bebis rättvänd igen! Vändningen gick bra, så gott om plats så den inte kändes nämnvärt. Läkaren behövde knappt putta alls och dessutom är livmodern avslappnad av bricanyl (som gav hjärtklappning men annars överkomligt). Det som kändes var när de försökte få in kanylen i handen - aj! Till slut blev det armvecket. Då vet jag det till nästa gång - ge f*n i mina händer och gå direkt på armen! Fick även en spruta i rumpan då jag är Rh-negativ. Den ges egentligen på förlossningen men eftersom de vänt bebis fick jag den nu.

Läkaren uppskattade även att bebis är lite mindre än normalt, jag har lite mer fostervatten än normalt och gott om plats där inne för att vara förstagångs föderska. Vad kunde konstateras av det? Jo, att bebis har en perfekt swimmingpool där inne! Och att lillis gillar att röra på sig är knappast en nyhet, har vi vetat under hela graviditeten. Vi får väl se vad som händer nu - snälla, snälla lillis ligg kvar! Läkaren tyckte jag skulle boka tid hos barnmorskan till veckan för att kontrollera hur bebis ligger då. Har h*n vänt sig igen kan det bli aktuellt med ny vändning då jag sätts igång direkt efteråt och på så sätt föder bebis "normalt".


Observation för att se så bebis hjärtljud är stabila efter vändningen

Under ultraljudet som gjordes från början, innan vi fick gå över till ett rum på förlossningen för vändningsförsöket, pratade läkaren hela tiden om vaginal sätesförlossning. Fördelar, hur uppförstorat riskerna blivit, vilka optimala förutsättningar för en sådan förlossning jag verkar ha osv. Jag sa inte så mycket, Robert sa att vi ville ha snitt om bebis ligger fel. Väl inne på vändning började tårarna rinna och det blev plötsligt väldigt tyst om sätesförlossningar. Det är och har varit en stor oro och ovisshet för både mig och Robert detta kring bebis i säte, risker med vändning, sätesförlossning, bebis som snurrar... Antagligen den "proppen" som släppte. Kommer du ligga kvar nu lillis eller blir det en igångsättning?

Fotade såklart magen igår ifall något oförutsett skulle hända idag. Så jag kan gå tillbaka till bilderna och minnas gravidmagen när bebis har anlänt!


Massa magbilder från igår! V 37+3

Robert håller på göra sig redo för jobbet, slutar 21.30 ikväll - lagom kul en fredag! Samma visa nästa vecka. Jag tänkte spendera kvällen hos mapa, passa på att både få middag och sällskap. Före det ska jag pilla navelludd i soffan, landa efter dagen och först av allt - äta lunch!


Take care!


Kommentarer
Postat av: emelie

Vad kul med preggobilder från BB! Ja man hoppas ju för din skulle att det inte ska bli säte, hade aldrig i livet velat det själv, men du ska se att det löser sig till det bästa! Kram

2010-05-07 @ 13:51:31
Postat av: Marie

Vad skönt att vändningen gick så bra och att bebisen har det gott och fint i magen. Hoppas lillisen stannar rätt väg nu och att allt får följa den naturliga vägen vad gäller förlossning. :)

2010-05-07 @ 15:34:43
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jag har din mage som förebild när jag blir gravid i framtiden. Perfekt för tusan! :) Om nu bebis bara skyndar sig att fixera sig när den ändå ligger rätt, det vore ju snällt mot mamma och pappa.. :)

2010-05-07 @ 23:10:57
URL: http://linnch.blogg.se/
Postat av: sanna

vilken buslillis! vilken tur att det gick bra coh inte var så farligt som man själv tror (blev ju helchockad när jag googlade, man borde ha gooleförbud som gravid!). :)



fina fina magen!

.. och sugjobbigt med fogjävlarna, i know. i slutet känns det som att alla ben ska knakas sönder och pulveriseras. känns ju sådär, tur att det går över :)

2010-05-08 @ 20:42:06
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja man känner sig verkligen så långt ifrån smidig man kan komma. Att missbedöma sig själv nu för tiden har visat sig inte var särskilt svårt alls :-P Ibland känns det verkligen - TUR ATT INGEN SÅG MIG!! hehe



Så skönt att vändningen gick bra för er och nu håller vi alla våra tummar för att h*n vill ligga kvar så.



Är ju inte alls konstigt om hämningar släpper så där, är ju helt naturligt. Dom får ju helt enkelt acceptera er och hur ni känner.



Ja ni kan ju i alla fall slappna av och veta att bebis redan har anlänt vid inflyttning till skillnad från andra :-P Är det den lägenheten som var i renoveringsbehov ni nu har köpt lr är det ytterligare en annan?



Jisses vad du har fin mage på tal om ingenting. Hade gärna tagit del av den ;-P

2010-05-08 @ 23:10:23
URL: http://sandrazzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0