fan

Jaha. Det var precis som jag misstänkte, där på Ica maxi bland mjölhyllorna. Bebis flippade 180 grader. Ligger nu än en gång och myser med huvudet under vänstra revbenen. Även denna gång fick en annan barnmorska komma in och känna - ingen tvekan om saken, bebis ligger och flyter med rumpan ner. Flyter, inte fixerad. Så imorgon kl 08 ska vi infinna oss på Sunderbyn igen. Jag fastar från ikväll. Ångesten är densamma, kanske lite större nu eftersom vi kommer att ha gått över tiden för när de brukar göra en vändning (v 37+4 är vi imorgon och görs egentligen senast v 36+6). Samtidigt verkar det finnas plats för snurrningar (uppenbarligen!), barnmorskorna som kände idag tyckte också det. Och ser läkaren att det är för trångt/för lite fostervatten så görs ingen vändning.

[ Déjà vu ]

Förutom en stökig bebis så såg allting bra ut. Frågade om BM hade några bra tips för onda fogar, flyttat sig från enbart höfter/rumpa till ljumskar och blygdben så jag numera haltar fram. Kan inte lyfta ett ben i taget (värre efter tisdagens vattengympa så inge mer sånt för min del denna graviditet). Det hade hon inte utan jag ska köra på som vanligt: undvika trappor, tänka på hur jag ställer mig, kudde mellan knäna när jag ligger osv. Min snälla mamma skjutsade mig till vårdcentralen och väntade på mig där så jag slapp linka tur o retur. Tack mamma! Fick hon lyssna på bebis hjärtljud också, mys.

Blodtryck 110/65
Bebis ♥ 148 slag/min

SF-mått: 35 cm

Vikt fortfarande + 7 kg sedan start

(Blodsocker 4,5, Blodvärde 136)

Gårdagens projekt var att börja göra matlådor, kanske tur att det blev gjort med facit i hand?! Skulle det råka bli bebis imorgon så har vi vegetarisk lasagne, broccoli o kasslergratäng samt potatispannkaka redo i frysen.  Söndag, när Robert är ledig igen, tänkte vi fixa en eller två laxpajer också. Inte fy skam!

Jaa. Vet inte vad mer jag ska tillägga. Ska väl föbereda mig mentalt på ett vändningsförsök för bebis lär inte hinna flippa tills imorgon. Packa om väskorna som vi hunnit riva upp, tvätta underkläder så jag har mina bekväma trosor rena osv. Jag som var så glad att jag slapp vändning... Busunge där i magen!


Take care!


Kommentarer
Postat av: Sandra

JA vi fick den på något konstigt vis. Jag hade näst intill gett upp hoppet eftersom det tog sån jäkla tid. Stämmer att inflyttningen är första Juli så lite bättre tajming hade det allt kunnat vara. P är övertygad om att bebis kommer "sabba" hehe. Har ju två olika BF, det sista ultraljudet visade i slutet av juni medan det första visade 4 Juli så vi får väl se när den behagar att kika ut.



Lider med dig angående vändningsförsök nr 2, suck. Förstår om du näst intill hade släppt det. Rackarns unge! Men det kommer gå bra ska du se.



Sj var jag till BM igår och kollade läget vilket var skönt så här efter fallet. Allt såg bra ut förutom blodtrycket som hade stegrat iväg igen.



Ajaj usch för fogarna, kan tänka mig hur det kändes efteråt. Som om det inte vore nog att man känner sig så tung när man stiger upp från bassängen..?



Hehe ja det kan man kalla framförhållning men bättre det än inte alls ;)



Har du varit in och läst något på landstinget hemsida förresten? Och på tal om det. Förlossningsbrev är det något du har satsat på?

2010-05-06 @ 12:26:22
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilken snurris du har! Hoppas det går bra med vändningen, du får dra ett skärp runt magen sen så den inte rymms å snurra tillbaka! ;)

2010-05-06 @ 12:32:41
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: Lotta

Träffade Gun idag. Visst var det så hon hette Robets mamma? Hon berättade att ni hade vändningsproblem. Hoppas det går bra! När är det beräknat drop down?

2010-05-06 @ 23:37:55
URL: http://dollyjane.blogg.se/
Postat av: emelie

Nä fyyyyy vad typiskt!!!! det är en rackarunge ni har!=)

2010-05-07 @ 09:47:28
Postat av: Sandra

Jaha vilket sammanträffande :) H*n har alltid haft ganska höga hjärtljud men är också ganska aktiv för jämnan vilket eran bebis också är vad jag förstår?



Ja det jädrans blodtrycket skulle gärna få gå ner lite. Har liksom en tendens att inte kunna bestämma sig. Men det blir nog bra!



Om jag har tänkt på er ja! Jag har till och med drömt om dig hihi. Ni fick en flicka och jag blev jätte förvånad, antagligen för att ni också är så inställda på att det blir det motsatta. Sen var jag upp vid tre tiden i natt och drack mjölk mot en hemsk halsbränna så då passade jag också på att ägna er en tanke när jag stod och tittade ut genom fönstret. Men det gick bra idag iaf?



Angående förlossningsbrevet så har väl vi också funderat på att knåpa ihop ett om än jag tycker det känns lite svårt. Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Får se om det blir elektroniskt eller ej. Det återstår se.



Grattis till lägenheten förresten! P skvallrade att ni äntligen vann budgivningen.



2010-05-07 @ 12:25:05
URL: http://sandrazzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0