dagen D

Ja, då var den här. BF-dagen. 23e maj. Den dag vi började nosa på där en förmiddag i september medan chocken över pluset la sig. Den dag som sedan hängde med oss även efter ultraljudet. Jag vet inte hur många gånger jag yttrat 23:e maj senaste månaderna? "När är det dags, Åh ska du ha barn, när?" osv. 23:e maj. Från och med imorgon räcker det att säga att jag går på övertid.

Jag hade gärna sett att jag åtminstone satt och klockade värkar nu. Men icket! Robert står fast vid sitt datum han haft hela tiden, han tror att bebis kommer anlända 7:e juni. Jag hoppas vid alla högre makter att han inte har rätt. Det vore för övrigt datumet vi skulle få åka in till Sunderbyn för överburenhetskontroll där de i så fall kan bli igångsättning om bebis ser ut att behöva det. Robert blev ännu mer övertygad om sin sak när han fick höra det, jag ville gråta.

Robert var förresten in till Sunderbyn i ett helt annat ärende i fredags. Hade en remiss till hudavdelningen för sina trasiga fingrar. Har någon form av eksem, så nu går han omkring med små vita clownvantar (med inplåstrade fingrar under) och 30 olika ämnen klickade på ryggen bakom tejp. Därför kan han inte sova på rygg så legat och frustat/pustat över detta nu i två nätter. När jag haft mina nattliga vakperioder har jag till min förvåning sett att också han legat vaken. Det har varit jääääättesynd om honom som bara kunnat ligga på mage eller sida, och som sover dåligt p.g.a. detta. Jag har svalt fnisset jag känt och tröstat honom. Däremot dagen efter kunde jag inte låta bli att påpeka att nu vet du hur det känns att sova som preggo! Tisdag har han återbesök, hoppas de kommer fram till vad det är för något som spökat.

Nä, nu tänkte jag ge mig ut och fånga ett par soltimmar för att bli på bättre humör! Bebis kommer när bebis är redo, I know. Det finns ingenting jag kan göra för att påskynda det hela, I know. Båda dessa kommentarer är överflödiga för stunden, fråga Robert som fick onda ögat när han än en gång yttrade den första imorse samt tillägget att jag säkert kommer gå över två veckor.

Solen here I come.


Take care!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja det kan man minst sagt kalla det. Kände hur hakan föll ner i knät vid det sista trycket i fredags -suck! Ska dit i morgon också för koll.



Och idag är det den STORA dagen :) Nu är verkligen eran bebis snart här. Förstår att du inte känner dig jätte nöjd över din sambos resonemang men jag tror nog att han har tagit i lite.



Känner igen klagomuren om att dessa karlar som har sovit dåligt en natt. P kan säga det att fy i natt var ingen vidare natt och han har på sin höjd behövt vända sig en gång eller nått...? haha

Dom skulle bara veta hur det är att sova dåligt på riktigt.



Se till och njut nu så ska du se att dom "efterlängtade" värkarna kommer smygandes så småningom.

2010-05-23 @ 13:05:25
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: evski

Hoppas att allt går bra med lilla bebis!

Jag kanske missar ankomsten medan jag är borta.

Så jag skickar en stor lycka-till-kram här istället.

2010-05-23 @ 14:27:25
URL: http://evski.blogg.se/
Postat av: emelie

Alltså jag garvar ihjäl mig när jag tänker på hur ynkliga killar kan vara, det är roligt men smått irriterande. Haha, kom även att tänka på i början av din graviditet när du berätta om Kvantum och då fogarna spökade, då Robban tyckte att det kunde vara en trevlig sak att minnas!=D

2010-05-23 @ 20:25:23
Postat av: sanna

haha, mesiga dom är våra killar ;)! dom borde verkligen få testa vara gravida en stund, dom skulle ju typ hänga sig av tyck-synd-om-mig-klagan ;)!



hoppas värkarna kommer snart så ni slipper vänta alltför länge på bebbo! jag håller tummarna för er, allt kommer gå så bra!

2010-05-23 @ 22:22:15
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0