BF+3

[ Men vad konstigt, inlägget jag skrev imorse och som jag såg blivit publicerat låg inte längre kvar? Ringde sis, som också hunnit se det inlägget, men inte heller hos henne låg det kvar. Publicerar det igen då! Med risk för dublett om det bara handlar om tillfällig störning! ]

Inga barn här inte! Blev inget inlägg igår och det är väl ungefär första dödssynden såhär i föda-barn-tider. Istället låg jag i soffan och tröck mat. Det är ungefär det jag gör nu för tiden, jag ligger och äter. Sedan vad jag äter varierar, alltifrån choklad och glass till skafferimat. Försöker ta igen alla uteblivna graviditetskilon kan man tro!


Det ser ju rätt mysigt ut att ligga i soffan, läsa deckare och smaska kaffe o choklad...

Jag sa det till Robert igår att detta med övertid påfrestar på humöret, det är som att alla hormoner kommit maxade i slutet (jag som på det hela taget varit mer stabil som gravid än som ogravid). När jag känner mig nedstämd eller på dåligt humör i vanliga fall brukar jag gå en rask långpromenad. Nu går inte det så istället äter jag. Nam-nam-nam. Igår fick måttet vara rågat och vi gick ut tillsammans på en kvartersrunda i kvällssolen. Två kvarter! Och inte höll vi gravidtempo inte! Ryggen var lagom tacksam för denna behandling men ack så skönt för humöret! Kom hem igen, gjorde fruktsallad och myste ner mig i soffan framför Desperate.


Fruktsallad med vattenmelon, banan och bäst av allt - färska hallon!

Vi gick även ut och åt dagens lunch på Waldorf igår (Robert var ledig). Känner att jag inte kommer hålla i slantarna här under kommande dagar utan unna mig både det ena och det andra. Mysigt att passa på att göra saker tillsammans också! Inte för att vi inte kan det sen, men då blir det kanske i annan form och med mer planering. Nu jobbar Robert och jag fick sovmorgon. Vaknade och sneglade på klockan - 10:17! Wow... Men skönt indeed, med tanke på att de nattliga toabesöken ökat från 1 max 2 gånger till 5-6 stycken. Med vaka efter varje.

Nu ska jag ta tag i dagen, än så länge med ovisst upplägg. Om inte annat blir det brödbak för nu minsann finns det jäst hemma!


Take care!


Kommentarer
Postat av: sanna

jo, på bf + 7 behagade han titta ut! :) åh, livia är jättefint, tycker också om det jättemycket!



haha, ja, det kanske jag gjorde, tror jag var rätt less, om jag minns rätt. sen låg jag som en klubbad med fogarna från helvetet efter det så vet inte hur smart det var :)



det där med namn är så sjukt svårt, speciellt till killar, finns mycket fler fina tjejnamn!

2010-05-26 @ 18:29:32
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: sanna

och oj, glömde svara på en fråga (men vadå fiskminne?!), vi målar direkt på gamla tapeten men har spacklat och slipat alla gamla borrhål. blev ju inte helt 100 överallt, men helt okej, och billigt :)

2010-05-26 @ 18:30:32
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej där! Ja det har du verkligen rätt i. Men det har du väl hört hur det är för en karl att ha en riktig förkylning...? Va ska vi snacka om att föda barn?



Vidare så blev det inga vidare nyheter hos BM som du kanske redan har hört (vet inte). Blev inlagd i Sbyn med blodtryckssänkande och ca 6-7 koller om dagen. Men är hemma på permis nu iaf vilket är skönt!



Och jag som tänkte att vi kanske skulle ses mitt va det var men så var inte fallet. Den känner nog på sig att det är lite ruggigt ute nu och tycker att det är på tok för mysigt i magen för titta ut

2010-05-26 @ 19:15:53
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hehe va gulligt av dig!



Vill väl inte skryta med formen som fortsätter att svänga men samtidigt så är det ingen skillnad om ja ligger där lr är hemma som det ser ut just nu iaf. Risken är väl att trycket blir högre av att vara hemma eftersom man inte får samma vila men det återstår och se. Sista CTG kurvan visade iaf att medicinerna verkar ha stabiliserat det litegrann iaf. Sen är det väl tyvärr så att det enda som tar bort symtomen är om man blir förlöst så man får väl se hur man orkar. Är ju ändå bra om bebis får växa till sig lite till.



Hur dom skulle gå till väga vet jag faktiskt inte. Har inte riktigt pratat om det utan mest kollat så att den ligger inom dom normala måtten utifall att osv.



Ja men precis. Är det någon gång jag ska bli inlagd så är det väl då ni är där isåfall. Då kan vi ha måltidsdater och liknande å så får jag ju självklart första insider titten ;)

2010-05-26 @ 21:17:41
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Madde

Åh nu är du verkligen inne på slutspurten! Vore så himla kul om vi hann träffas snart! Har du några planer för fredag? Kramis

2010-05-26 @ 21:37:41
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0