5 dagar

Då var vi nere på 5 dagar kvar till beräknat datum. Även om jag så smått börja ställa in mig på BF+5, alltså 5 dagar över beräknat datum. Läste att det var den vanligaste dagen att få för förstföderskor. Skulle det bli längre än så över tiden kan jag alltid trösta mig med att det då trots allt bara handlar om dryga veckan! Säger jag nu...

Värmen har fortsatt, höll mig inomhus i stort sett hela gårdagen förutom en fika på stan med några tjejer från jobbteamet (även om majoriteten inte längre jobbar kvar när jag tänker efter). Vi träffas då och då, alltid lika trevligt! Nästa gång pratade vi om grillning, perfekt sommarnöje. Givetvis satt vi inomhus och fikade eftersom preggot inte pallade solplats. Har även börjat förvarna folk om att jag kommer bli sjöblöt i svett, garanterat med snygga fläckar som kronan på verket. Sweet.


Tjejorna på kulturens

Dagen idag har varit full rulle! För att vara gravidtempo. Först fika hos sis, farmor på besök. Sedan barnmorska direkt efter det för att slutligen möta upp Pernilla o lilla Ebba för en glass på stan. Barnmorskebesöket gick bra, bebis ligger fortfarande rätt! Har i och för sig inte känt någon vändning, nu borde det väl ändå märkas kan tyckas. gott om plats ska det väl inte vara! Fortfarande rörligt huvud, BM tror inte att bebis kommer fixera sig förrän förlossningen startar. I övrigt såg allt bra ut. Var orolig över att få börja med någon form av koll av sockervärdet eftersom jag tryckt fika just innan besöket men tack och lov slapp jag det!

Blodtryck 120/70
Bebis ♥ 148 slag/min

SF-mått: 36 cm

Vikt +6,5 kg sedan start

(Blodsocker 5,1, Blodvärde 146)

Nu ska jag vila en timme i soffan innan jag möter upp Robert för en romantisk date på Max. Han jobbar kväll och vi har ingen middag, han skulle därför max:a sig så jag kunde inte vara sämre.


Take care!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja det går nästan att ta på men bara nästan. Jag är fortfarande inte övertygad om att det finns någon där inne hihi. Det påstås ju göra det men vem vet varför magen växer och brakar egentligen..?



Jag tror knappast att du behöver oroa dig om att vi går om i turordningen. Har ju ändå över 40 dagar kvar. Så du kan vara lugn ;)



Okej på så vis. Ja det e alltid bra att ha och som du säger så blir det förmodligen en riktig snygging i rosa om det nu blir en pojke. Allt måste inte var blått.



Härligt med bebis åt rätt håll iaf men jag tror kanske att h*n har bestämt sig en gång för alla nu vilket i och för sig var på tiden.



Låter som om du har haft en trevlig om än hektisk dag. Är roligt när det händer lite, dagarna går så mkt fortare då. Nackdelen är väl att det har en tendens att kännas i kroppen efteråt men,men..



2010-05-18 @ 18:07:54
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: PiaSandberg - MejasMamma

Jag fick på bf+5!;)

2010-05-18 @ 19:17:57
URL: http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: emelie

Nu har blodtrycket gått upp ser jag=) du har legat så lågt innan, nu är det nog inte länge kvar! wwwhhiiiieee=)

2010-05-18 @ 22:08:54
Postat av: Linnea Nilsson

Skrev till dig på familjeliv också.. Vill du åka med imorgon på fikat? Du kanske kan maila ditt mobilnummer så kan vi sms:a istället! :)

2010-05-19 @ 10:28:42
Postat av: evki

Å, ja, massor att pyssla med till lillis :)

Säg bara till om du vill ha lite pyssel och fixar-sällskap!



Absolut, då kan vi lägga ut en filt på balkongen och ha picknick där istället :)

2010-05-19 @ 20:53:53
URL: http://evski.blogg.se/
Postat av: Carolina

Åh, kikade in på bloggen din nu och ser att det närmar sig slutspurt. Spännande! Blir nästan lite avis. När man har ungen i magen så läser man bloggar med nykläckta småttingar och längtar efter att få ut sin, och när man fått ut sin så läser man preggobloggar och längtar med ens tillbaka (eller framåt) till den där magen och spänningen inför allt som komma skall. Jag är inne på det sistnämnd nu ;) Så himla spännande!

2010-05-20 @ 17:37:20
URL: http://kanskefemton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0