planering

Jag har som en obestämbar känsla av panik i kroppen. Känns som att det kommer vara så mycket de närmaste veckorna och så mycket som inte redan blivit gjort. Så dagens projekt blir att skissa upp en planering och skriva ner de saker som behöver fixas innan bebis ankomst i maj. Slipper de snurra runt i huvudet. Jag kommer helt enkelt leva efter min almanacka, vilket känns betydligt mer överskådligt. Särskilt vad gäller plugg, där kommer jag skriva upp exakt vad som ska göras vilka dagar. Ungefär såhär ser det ut just nu:

Skola


* Läsa kurslitteratur juridik
* Göra övningar/rättsseminarium juridik
* Uppsats miljöekonomi
* Tentaplugga miljöekonomi (6 hp tenta)
* Tentaplugga juridik (15 hp tenta)
* 4 rapporter miljöledning (grupparbeten + en enskild)


Bebis

* IKEA
* Föräldrapenning
* Fixa i ordning här hemma inför bebis ankomst
* Baka fika
* Göra matlådor


Övrigt


* Robert 30 år
* Flytta????? (Förhoppningsvis inte, kan få bli i sommar istället. Tack.)



Jag känner att jag vill göra bort saker som IKEA så fort som möjligt. Blir nog att fara nästa helg, annars måste vi vänta tre veckor till p.g.a. Roberts arbetstider. Bara vetskapen om att allt här hemma är förberett inför bebis ankomst kommer göra mig betydligt lugnare. Okej om jag missar en tenta och måste göra om, jag har däremot ingen som helst lust att komma hem med en bebis utan vare sig blöjor eller säng hemma.

Däremellan vila. Samla krafter inför vad som komma skall. Njuta av stunden. Mentalt förbereda sig inför att vi snart ska bli föräldrar. En del i det kan vara att vi kommer fram till namn på pyret. Gjorde en lista i början av graviditeten med olika namn, kanske på tiden att plocka fram den igen månne?


Ett sätt att njuta av stunden

Från A till Ö
: det börjar bli ont om kläder som passar här i huset. Just nu sitter jag med ett linne som lämnar en dryg decimeter lång glipa till kjolen. Kanske ingenting jag skulle använda in public, nej. Mina kläder är helt enkelt inte anpassade för gravida magar.

Nu kom Robert hem, han har delat upp sitt stängningspass för att få mer tid på dagen. Jobbar 8-12, hemma nu på eftermiddagen för att sedan jobba 18.15-22.15. Mys att hinna ses några timmar, känns som att vi gått om varandra mest hela tiden på sistone. Ikväll ska jag och Pernilla hålla varandra sällskap, hon är gräsänka då Johan är i Levi så vi tänkte passa på att ta en tjejkväll tillsammans. Morgondagen bjuder på födelsedagsfirande hos Madde och söndag är det visning på 3an på Björks!


Take care!



Kommentarer
Postat av: Marie

Jag gillar listor, det är helt min grej! :D



Ja, kanske man bör börja fundera på namn. Pojknamn är spikat, men såklart är det ju mest troligt en tjej och då har vi inget. Typiskt!

2010-03-19 @ 13:39:50
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Daniel

Hej, jag ska ha fest med sex-tema så jag undrar om du vill komma. Det kommer att komma en onaniexpert till festen i form av Edward Scissorhans som skall visa hur man på bästa tillfredställer sig själv. Lördagen den 27e mars klockan 18.00 på Nils Ericsson-terminalen. O.S.A senast söndag. Mvh http://veckansorfil.blogg.se

2010-03-19 @ 14:00:11
URL: http://veckansorfil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0