onsdagkväll

Onsdagkväll och jag sitter här iklädd morgonrock och knaprar vindruvor. Robert har stängning så tänkte försöka hålla mig vaken tills han är hemma. Han har fått mycket sämre schema med fler kvällar - sånt tycker vi inte om!

Idag var det jag som stod för matlagningen här hemma, så fick Robert komma hem på lunchen (middagen) och äta. Det var han som lekte kock igår eftersom jag hade heldag i skolan + vattengympa. Igår bjöds det på ostkotletter, idag blev det en ny sorts kycklingpaj.


Kycklingpaj i min nya typ av pajform

Vi började dagen med att fixa faderskapsintyg. Robert godkände faderskapet och jag godkände honom som fader. Sedan skrev vi på för delad vårdnad. Nu finns det ingen återvändo! ;-)
Efter det for jag förbi Smaka där mammagänget lunchade. Blev endast en snabb kopp kaffe för min del, sedan tillbaks till skolböckerna. På dagens fika var det fem mammor som hunnit få sina bebisar och tre som var gravida,  var av de övriga två ska ha inom fyra veckor. Sedan är det bara jag med magen kvar i ett par månader till! Kommer kännas lite annorlunda... Om det inte dyker upp lite nya ansikten på fikaträffarna vill säga!

Imorgon är det ännu en tidig start (detta var helt klart veckan med de tidiga starttiderna) då vi ska på föräldrautbildning. Fyra torsdagar framöver ska vi lära oss allt för att bli fullfjädrade föräldrar. Då är det minsann bara för bebis att titta ut! Tss. Blir mest att diskutera funderingar kring allt detta med graviditet, föräldraskap, förlossning etc med andra blivande föräldrar. Om jag har förstått det hela rätt. Ska i alla fall bli kul att se vad det mer är för folk där. En av tjejerna från vattengympan kommer vara där, resten okända. Får hoppas det bjuds på kaffe, fungerar inte riktigt utan min morgonkopp och än värre för Roberts del som brukar sänka en kanna själv varje morgon.


Går att ana en bebisdel (fråga mig inte vad) som putar ut till höger om naveln

Lillprutten i magen har legat och pressat sig utåt på något vis. Som så ofta på höger sida. Har verkligen kännts som att huden ska spricka vilken sekund som helst. Värst var det när jag promenerade från vårdcentralen, kändes som en sammandragning fast bara på hela högra sidan av magen. Konstigt. Har även upptäckt att jag inte längre ser mina fötter när jag kollar ner. Jag ser en mage. Sedan har jag och Robert fått börja kramas snett istället för rakt framifrån. Detta på Roberts initiativ efter att vid varje kram få stå böjd som en ostkroke över magen. Inte bra för ryggen, så hädanefter blir det snea kramar och magpussar istället.

Tv-soffan here I come!


Take care!





Kommentarer
Postat av: Jenny

Men gud, shit. Det är ju verkligen nått där inne :D

2010-03-03 @ 22:11:05
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Men gulligt att lillplutten valt en favvosida där inne :P

2010-03-03 @ 22:20:03
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: emelie

Vad ailenaktigt det är när det rör sig och sticker ut delar=)

2010-03-04 @ 08:05:22
Postat av: sanna

men jag vet, det har verkligen varit helt dött :(! men nu börjar det ju bli vår och då kommer det säkert mer! förstår dig, man vill ju verkligen ha ALLT fixat innan bebisen kommer, för då har man ju fullt upp bara med att landa med det.



kul med FUB, vi var också på det. det är ju som du säger mest att diskutera med andra blivande päron, fika lite (ja, det finns kaffe ;), och prata om förlossning och smärtlindring.



och jo, kupan är ju the shit! :) jag är där jätteofta, och ja, man måste nästan gå från morgonen för att hinna med. nu gjorde jag ju inte det med stolarna och jag kommer nog gräma mig över det några veckor till, aaaah.



ps, kan man få receptet på kycklingpajen? :)

2010-03-04 @ 08:08:35
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Erica

Jag tror ni får en pojke!

2010-03-04 @ 08:43:16
URL: http://humilis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0