dagen som gått

Då har vi precis varit såna där bördor som varit sist kvar på Willys. De låste bokstavligt talat porten efter oss. Sånt är väl fantastiskt underbart, eller hur sis? Men nu är veckohandlingen gjord, äntligen. Blivit framflyttad flera dagar och kylen har ekat alltmer tom. Så idag bjöds det på stekta hamburgare med pommes utan en ynka grönsak till. Yummi!

Ny vecka idag, graviditetsvecka 29 (28+0). Detta innebar besök hos barnmorska. Blodprov ska jag ta först på onsdag då det även görs ett nytt blodgrupperingstest.

Blodtryck 120/55

Bebis ♥ 148 slag/min

SF-mått: 28 cm

Vikt + 3,2 kg sedan start



Dagens bebismage

Suttit och skrivit klart min del i vårat grupparbete. Imorgon ska vi sitta tillsammans från kl 8 för att lägga ihop allt och göra klart rapporten. Blir en heldag i skolan för min del, först detta och sedan lektion på eftermiddagen. Lägg till vattengympa på kvällskvisten också. Behöver jag säga att jag kommer stupa i säng?!

Dagen till ära använde jag det presentkort jag fick i födelsedagspresent av Pernilla - valfritt fika på valfritt fik! Eftersom hon hade en eftermiddag med egentid och mitt pyre inte kräver så värst mycket uppmärksamhet (än) så tyckte vi det passade ypperligt att ta en långfika nu. Vi landade på BOs efter en del besök på diverse klädbutiker. Babyavdelningarna då. Hittade mängder med flickkläder jag ville ha, hela tiden. Tänkte nästan köpa på chansning, men höll mig. Ekonomin. Pernilla hade hört en sägen om att de kläder du kollar på visar vilket kön barnet får...


Glömde som vanligt kameran så fick bli några bilder från ett annat liv, nej förlåt, sommaren för 1½ år sedan. Vinpimplande innan färjan, partypinglor redo för utgång i Stockholmsnatten och myggigt midsommarfirande i Sunderbyn. We'll be back. MILF 2011, så att säga.

Nu kallar John Blund och tur är väl det, så jag orkar morgondagen! På onsdag ska vi intyga att Robert är pappa hos familjerätten, på torsdag blir det första föräldrautbildningen. Spännande!


Take care!

Eeeh... Nähä, jag ska visst inte gå och sova. Fick just höra att Roberts föräldrar kommer förbi en sväng nu efter de gått av sitt skift. Hoppsan.



Kommentarer
Postat av: Pernilla

Åh det var tider det :P Känns som längre sedan än 1½ år men klart våra liv ser lite annorlunda ut nu så inte så konstigt om vinpimplande och stockholmsnätter känns en bit bort ;) Men MILF 2011 sounds like a plan! Det kör vi på! :D Oh najs bajs med kvällsbesök...hoppas det inte blir nå nattsuddande en gravid kvinna behöver sin sömn! :P Tack för idag förresten, var riktigt härligt med egentid och få tillbringa den med dig! :D

2010-03-01 @ 22:42:14
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: Hanna

Haha, ja visst känner man sig som en börda när man är sist? Och det är ju precis så som personalen uppfattar en! =P

Jahapp, hade just tänkt ringa och fråga om vi skulle ta en fika, men ser att du har en väldigt fullbokad dag... ;)

2010-03-02 @ 13:58:55
URL: http://tjattes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0