BF+12

Tänk att det kan kännas så skönt att få ha sovit i 6 h. Hade jag inte hunnit bli bortskämd med nattfika efter mina två vaknätter och därför var riktigt, riktigt vrålhungrig vid frukosttid hade jag nog kunnat sova ett par timmar till. Ska försöka vila frukost också, tänkte bara uppdatera först innan folk drar förhastade slutsatser om en Sara på BB.

Bebis har det helt för bra i magen. Vill minsann inte ut! Var i valet och kvalet igårkväll om jag skulle hämta en sovdos eller inte, eftersom det än en gång lugnat ner sig efter att ha varit regelbundet men hittills alltid kommit tillbaka efter några timmars paus (vilket det också gjorde). Ringde och pratade med förlossningen som tyckte jag skulle komma in i alla fall, bättre att gardera sig i förväg med sömn. Visst är det så! Gjorde en undersökning där det kunde konstateras att det inte hänt ett dugg, öppen 2 cm och det kan jag lika gärna ha gått och varit i flera veckors tid. Nu har jag om inte annat ett riktvärde så vid framtida undersökningar vet jag om det hänt något eller inte.

Kan inte komma ifrån känslan av att vara hypokondriker när jag ligger där utan sammandragningar och bara 2 cm öppen. Robert försöker peppa mig med att vi redan per telefon sagt att det avstannat och kört med öppna kort. Men ändå. Ska försöka glömma den tanken eftersom det kan behövas fler sovdoser om förvärkar/pinvärkar fortsätter med fler sömnlösa nätter som resultat. Bara att höra av sig om det är så, känns ändå bra. Hade lite småblödningar igår, även det ett tecken på något kanske händer. Om inte annat så har jag måndagen som nytt riktmärke då det väntar överburenhetskontroll. Kommer säkert se optimalt ut för att gå ytterligare en vecka över tiden, men då får vi mötas halvvägs. Faktiskt.

Förresten, i hissen på väg ner från förlossningen åkte vi tillsammans med en sköterska, en pappa och en alldeles nyfödd minibebis. Pappan stod i "operationskläder" och höll bebisen i famnen, inte ögon för något annat. Fortfarande kletig i håret. Bebisen alltså, inte pappan. Jag och Robert tittade längtansfullt på bebisen, sedan på varandra, sedan på bebis igen. Tänk, snart är det vi som står där med ett nytt liv! Så snart att jag inte kan förstå det fast jag är mitt uppe i karusellen. Våran bebis!

Uppdaterar mer i helgen. Skulle något hända försöker jag slänga in ett inlägg här före vi åker.


Take care!



Kommentarer
Postat av: Erica

men nu är det säkert igång! Tänk att jag hade haft jättekraftfulla värkar och när jag kom in så var jag bara öppen 1 cm! Men sen gick det fort! Det kan gå fort för dig med nu!

2010-06-04 @ 09:17:04
URL: http://humilis.blogg.se/
Postat av: Elin G

Vilken tur att du uppdaterar så man har lite koll på läget ;) Jag går ju runt här i Uppsala och är lite smånervös för eran skull, eller inte nervös, men lite åt det hållet..:) kanske mer förväntansfull! guu vad spännande det är alltihop!

2010-06-04 @ 10:12:56
URL: http://eling.webblogg.se/
Postat av: Marie

Haha, två centimeter är bra mycket mer än vad jag hade att komma med. ;)



Skönt att få sova ut, det behöver du!

2010-06-04 @ 12:41:48
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Sandra

Den kommer nog i helgen iaf, bf+13 är en bra dag att föda på;) Fast jag hoppas ju ändå att du får på bf+12 så du slipper vänta längre! Lycka till när det sätter igång:)

2010-06-04 @ 15:09:24
URL: http://sandraebba.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag var ju inte heller mycket öppen, men några timmar efter igångsättningen gick det fort som bara den. Det kan det nog göra utan igångsättning också. Snart snart har ni bebis!!

2010-06-04 @ 15:15:24
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/
Postat av: Linnea Nilsson

För mig hade det inte heller hänt nåt fast jag hade förvärkar. Sen gick det ju ändå fort! :D

2010-06-04 @ 19:44:47
URL: http://babykvarnstrom.blogg.se/
Postat av: sanna

ja det är ju det, stugor är guld värda verkligen! :)



men din stackare, jag tycker så synd om dig som måste gå över så länge. nu får han eller hon allt släppa på limfogen och skutta ut ngn gång så du slipper längta ihjäl dig! :)



och ja, jag vet, jag gick och luktade på tyg hela kylen och fick för mig att allt blivit surt (typ min största fobi efter magsjuka, gammal mat) ;) men det verkar ha klarat sig :)

2010-06-04 @ 20:32:23
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: sanna

och ps. jag hade ju typ grinat ihjäl mig om jag stått höggravid i en hiss med en nyföding brevid mig! gud så gulligt! åååååh vad mysigt!

2010-06-04 @ 20:33:04
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja just dom orden- Ja det går ju inte att veta säkert hade man gärna bytt ut till några andra men det är inte mycket att göra något åt.



Nja jag tror inte på den teorin i just det här fallet om än det är möjligt hehe. Några veckor emellan blir det allt, minst 3. Jag har sagt till på skarpen att den ska stanna där den är, ska börja fostras i tid!! Jag börjar känna på mig att det är dags för er att bege er snart. Låter ju om inte annat som om någonting är på G fastän du nu bara var öppen 2 cm. Snart smäller det bara till ska du se. Skönt att du fick sova också, det kan behövas.



Ja FK är kända för att vara roliga att ha och göra med. Måste verkligen ta tag i det där. Har inte kommit nån vart ännu.



Några mysiga planer för helgen förutom att föda barn ;)



2010-06-04 @ 21:20:01
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja du Sara, du är en riktig krutgmma nu..:) Jag håller tummarna ..att allt går snabbt....och mångra kramar ifrån Sthlm! Björn hälsar till er båda..

2010-06-05 @ 18:50:58
Postat av: Karolin

Det var jag som skrev det där inlägget..kram igen

2010-06-05 @ 18:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0