blommor

Har tänkt uppdatera hela dagen men inte blivit av förrän nu. Nu är jag så trött så jag nästan somnar sittande men en kort update får allt hinnas med i alla fall!

Något har hänt här hemma. Med våra gröna växter. Eller snarare f.d. gröna växter. Vi har mängder med blommor som levt i flera år men nu verkar något ha hänt - blomdöden är framme. De står i olika rum, är av olika sorter, har levande och gröna blomgrannar som mår hur bra som helst. Så vad kan orsaka dessa torrbuskar???


Feng shui? Nja.

Vi har haft några riktiga slappardagar här hemma. Igår gjorde vi det mest seriösa hittills. Först en sväng ut i skogen med Hanna, Janne och Guldus för lite hundbus. Sedan var jag och Robert impulsiva och gick ut och åt middag på Waldorf innan ett biobesök. Just sådan spontanitet man får passa på att njuta av innan maj. Inte för att vi inte kommer kunna gå ut och äta tillsammans, kommer dock behövas en helt annan planering. Till förrätt fick jag mina efterlängtade ostgratinerade vitlöksbröd med smarrig aioli. To die for. Varmrätt på det och sedan biodags. Det är nästan hemskt hur snabba vi är på äta, inte ens en timme och vi har hunnit avverka förrätt och varmrätt. Shame on us. Bion var bra, såg Avatar. Jag vill utan tvekan vara en Na’vi (blåa figurerna från reklamen). Precis den mentalitet jag skulle vilja leva efter, i samklang med naturen.


Jag och lillmagen igår (v. 19+5). Även vitlöksbröden - mmmm!

Dagen till ära är bebis färdigbakad till hälften! På dagen och allt. 140 dagar av 280 avklarade. Om 140 dagar till (+/-) får vi träffa den lilla piggelinen som ständigt busar runt i magen. Vem är du? Liknar du mamma eller pappa? Vad har du för personlighet? Det jag vet om dig än så länge är att du gillar att träna i magen och blir extra pigg när mamma dricker kaffe (hittills ett givet kort att fröet börjar tumla runt då). Lillis hade ett riktigt vakpass igår när vi låg i soffan, jag och Robert tittade på magen som ryckte till och buktade ut så smått. Nästan lite läskigt ibland när det blir för stora rörelser. Kittlas liksom inifrån på något konstigt sätt?

Mindre trevligt är att jag börjat få något som är misstänkt lik foglossning, även om jag hoppas hoppas hoppas att så inte är fallet utan bara någon tillfällig åkomma. Haft ont i ryggen under en längre tid, särskilt ner mot svanskotan. Nu har detta spridit sig till höfterna, strålar från svansis ut mot höfterna och även framtill mot ljumskarna. Gör som ondast djupt inne i höften, svårt att förklara. Som värst idag på Kvantum, gick bara omkring och grimarserade av smärta och fick tillslut sätta mig i bilen. Hållt i sig sedan dess, urkbulle. Men som sagt, tills jag haft det mer än i någon veckas tid så tänker jag hoppas på det bästa!

Nej du glade, nu kallar John Blund. Det finns en morgondag också, då jag ska träffa Emsi innan hon drar ner till Orsa igen.

Take care!



Kommentarer
Postat av: Emo

Du måste ju vara utvilad för ett sånt viktigt möte! ;D Imorn blir det klappa maggen efter att saris druckit massa kaffe hihi!

2010-01-04 @ 00:53:12
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: Elin G

åå, ja visst är avatar fin! <3 Jag vill också bli en Na’vi! =)

2010-01-04 @ 04:03:15
URL: http://eling.webblogg.se/
Postat av: Lotta

Jag har samma problem! Blommor jag haft i säkert 10 år har börjat vissna. Wonder why.. kallt är det ju varje år liksom. Åh vitlöksbröd.. mm det var längesen!

2010-01-04 @ 07:52:57
URL: http://dollyjane.blogg.se/
Postat av: Pia - MejasMamma

Åh, mysigt med alla rörelser i magen!:)

Vänta bara tills bebis blir ännu större, då kommer magen verkligen åka åt alla håll och kanter! Det är läskigt!:)

2010-01-04 @ 14:17:22
URL: http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: sanna

säger som pia! men det är ruskigt kul att titta på när den hoppar och tumlar överallt :)



har ni fått en ny lägenhet eller tittar ni fortfarande? var vill ni bo? :)

2010-01-04 @ 14:59:08
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gudars så fiiiiin du är med lilla magen!! :D Är ju så sjukt mysigt när magen börjar röra på sig och när det dessutom syns utanpå :) Foglossning vill vi INTE ha så bort bort bort! Du ska ju med mig och Ebba ut och promma här när kylan börjar släppa och hjulet på vagnen är fritt från punka :P

2010-01-04 @ 21:20:47
Postat av: emelie

jag tycker det är lite läskigt när jag tittar på Josses mage som far och buktar ut och in av alla sparkar. det är nästan lite alien över det hela! haha, men det är säkert jättemysigt=)

2010-01-05 @ 11:37:24
Postat av: sanna

jo, jag vet, det här med ekonomin sätter ofta käppen i hjulet för mina planer ;) jag skulle gärna vara rik, ja!

2010-01-06 @ 17:31:25
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0