2010

Så var ännu ett år till ände och ett nytt tagit vid. En kort resumé:

2009

* Jag fick lära mig hur man slappnar av, stressar ner och börjar lyssna till sig själv
* Jag fick lära mig att vissa saker måste bearbetas när du snubblar över dem och fortfarande påverkas
* Jag fick lära mig att riva mina murar och på så sätt få en starkare relation till min käraste
* Jag har insett vilken lycka det är att ha så fin familj och underbara vänner omkring mig
* Jag har slängt in handduken på Telia (inte en dag för tidigt) och istället tagit mig an nya utmaningar på universitetet
* Jag har varit dramaqueen mot Robert både en och tio gånger
* Jag har rest till Stockholm med Emsi och sedan roadtrip under sommaren med Robert
* Jag har spenderat för mycket men även på nödvändiga saker (typ möbler)
* Jag har flyttat till centrum och provat på känslan av att ha nära till det mesta
* Jag har börjat äta kött igen och blivit en riktig t-rex
* Sist men inte minst...! Jag har fått känna känslan av att ha ett frö som växer i magen. Först chocken, sedan oron, hela tiden glädjen. Lycka.

Nytt år, nya tider. Vad som gömmer sig runt hörnet är svårt att gissa, dock några punkter som finns på listan:

2010

* Vi får äntligen träffa vårat efterlängtade lilla frö ♥
* Allting nytt i samband med ovanstående. En helomställning som kommer bli otroligt spännande.
* Ny bostad. Billigare, barnvänligare.
* Slutspurt i skolan, göra klart så mycket som bara går
* Spendera kvalitetstid med mina vänner och familj. Umgås med dem som förgyller vardagen.
* Njuta av vuxentiden vi har kvar jag och Robert. Sedan njuta av familjetiden men fortfarande inte glömma varandra.

Så var det med det! Igår var det nyårsafton, tror inte någon missat det. Vi firade kvällen hos Cecilia och Peter, åt gott och spelade Trivial Pursuit fram till tolvslaget. Vi var ett bra team jag och Robert, ingen av oss känner att allmänbildning är det starkaste ämnet... Well. Men vi vann faktiskt trots allt! Vi fixade förrätt (stenbitskrabba) och potatisgratäng, de fixade ugnstekt oxfilé och pepparkakscheesecake till efterrätt. Behöver jag tillägga att vi rullade därifrån?! Lite bilder från gårdagen, dock ingen på mig eftersom Robert är med på alla bilder där jag är och inte fått hans godkännande att publicera just dessa ;-) Mitt nya armband syns dock, nyårsfint!


Det nya året firade vi med en promenad nu imorse. Robert konstaterade att det var första nyåret på väldigt länge som han vaknar upp pigg och inte tokbakis. Kan till viss del hålla med, även om nyår inte brukar höra till mina tyngsta partykvällar. Faktiskt.

Robert fick känna första puffen från bebis igår! På nyårsafton och allt! Kännt flera sen dess, äntligen vill lilla fröet visa sig för pappsen också. Många försök där fröis blivit blixtstilla så fort Roberts hand kommit, en alltmer besviken pappa för varje gång som tillslut knappt velat känna efter. Men nu minsann, nu kom de första fladdringarna! För övrigt snubblar vi på orden mest hela tiden, säger "han" eller "honom" allt som oftast. Båda har på känn att det är en liten grabb i magen men är såklart omöjligt att veta. Så vi får hela tiden rätta till oss till "bebis" eller "den" (personligt värre, det sistnämnda).

Nu ska jag mumsa lite cheesecake vi fick med oss innan jag lägger mig och läser!


Take care!


Kommentarer
Postat av: Marie

Det kunde vara värre, ni kunde kalla bebisen för "det". ;)

2010-01-01 @ 16:26:00
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Mamma å pappa

Vilken fin resumè över 2009. Vi hoppas att ni får ett riktigt bra 2010. Kram ma å pa.

2010-01-02 @ 18:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0