underbara lördag!

Guuuuuud vilket underbart väder! Jag älskar vårvintern!!! Ge sig ut på isen med ryggsäck med varm choklad, tända en eld, fara ut på isvägarna, åka skidor... Blev jätteivrig när jag såg solen imorse, sa genast till Robert att vi måste knata ut till Gråsjälören. Well, sedan kom jag ihåg fogarna. Och Robert sa att isvägen inte ens är upplogad ännu. Vi kom överens om att vi ska skaffa en spark, kan jag sitta där och dirigera så får Robert göra grovjobbet. Haha. Bra träning för honom i alla fall.

Vi har trots allt hunnit vara ut på en morgonpromenad för att lapa sol. Före det åt vi en riktig hälsofrukost bestående av yoghurt, bär och havreringar. Till det en macka med avocadosmör, skinka och paprika. Varsågod fröet ♥
Som pricken över i sitter jag nu och njuter av mitt morgonkaffe i långkalsingar. Perfekt uppladdning inför några timmars pluggande! Sen bär det av mot Kallkällan för hockeykväll hos Cia och Peter. Vi kom på den brilijanta idén att beställa pizza, lördagslyx när det är som bäst. Det ville inte Cia höra talas om utan ska bli bjudna på middag (börjar bli våran tur att bjuda igen snart...). De kör tydligen LCHF-dieten så pizza är väl inte optimalt då (bortsett från fettet möjligen). Nu får vi istället äta kött med grädde, smör och grönsaker. Eller liknande. Kanske smugglar med mig lite pasta hemifrån, kolhydratsnarkoman som jag är.

Igår bjöds det på fiskmiddag här hemma, inte varje dag! Har lite dåligt med fiskrecept så har ni något i gömmorna får ni hemskt gärna dela med er! Fisk är god och nyttig mat. Igår lagade vi torsk provencale fast utan torsk, tog en annan vit fisk. Till det potatis, ärtor och majs. Jättegott!

Torsk provencale

600 g torskfilé
1 tsk salt
1 krm vitpeppar
2 msk smält smör
1 vitlöksklyfta
(vi tog två)
½ dl hackad persilja
½ dl ströbröd
2 dl grädde
1 msk citronsaft


Lägg torskfilén på smort ugnsfat. Salta och peppra. Pressa vitlöken i det smälta smöret och pensla
fisken med smörblandningen. Strö över persilja och ströbröd. Häll grädde och citronsaft runt
fisken. Grädda i 225 grader ca 20 min om fisken är tinad, 30-40 min om den är frusen.

~

Fick mail om att barnvagnen var skickad igår, så gissar att den kommer till veckan. Iiih vad spännande. Provköra omkring här hemma. Vette tusan vart vi ska förvara den bara. Får väl stå i vardagsrummet som en påminnelse om vad som komma skall. Som att jag någon sekund på dagen skulle glömma det (baby 24/7 var det här ja).


Take care!




Kommentarer
Postat av: Malin

Det där fiskreceptet lät ju supergott? Var de de? I så fall måste ja prova de nån dag. Jag är också jättedålig på de där med recept men ja älskar fisk, iallafall torskfiskar.. =)

2010-02-06 @ 16:27:29
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: Pernilla

som jag önskar att Johan åt fisk!!! Ingen lax, torsk eller ens en sketen fiskbulle här inte ;) Får tigga till mig fisk hos mor och far istället :P

2010-02-06 @ 18:57:18
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: Pernilla (igen)

allt jag köpte på min lilla shoppingspree var på ordinarie pris, hittade massa bra grejer till bra pris så fick en del för pengarna :D

2010-02-06 @ 18:59:51
URL: http://perdyy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0