soligt men kyligt

Vilket underbart vårväder det är ute - om man bortser från termometern. Legat i soffan och fantiserat om sommar i de solsken som letat sig in. Dock kändes sommaren ytterst avlägsen när jag gick till och från bussen imorse, buurrrr! Ge mig vårvinter på riktigt!

Försökt logga in via skatteverkets hemsida efter att ha läst att Madde lyckats få reda på vad hon ska få tillbaka. Vet inte, kanske inte går att se för alla? Hittade skattebesked med hur mycket jag skattat, dock ingenting om att få tillbaka/betala. Känns väldigt intressant i en ekonomiskt knaper framtid. En skatteåterbäring = vi införsökaffar (äntligen) en bärbar dator. Skatteskuld = visst skulle de höja panten på burkar till 1kr/st?

Har konstaterat ett par saker sedan sist:

* Jag är helt knäckt efter en halvdags grupparbete på skolan. En tidig start på morgonen spelar nog också in. Lärdom av detta: har jag grupparbete ska jag inte planera så mycket annat den dagen nu när jag arbetar heltid som bebisfabrik.

* Jag ska bli bättre på att tro på mig själv och min egen förmåga. Skrev en rapport med känslan bära eller brista, får väl komplettera om inte annat. Fick tillbaka den med idel upplyftande kritik. Dugga före det, kändes visserligen helt okej - spikad. Nu vill jag inte veta av någon ångest för hur det kan ha gått, oro för att misslyckas. Det räcker med höga krav! So what om jag fått tillbaka en uppsats med stämpel "Ok" punkt. Då är den ändå godkänd. Dags att sänka kraven och inse hur bra jag faktiskt är!

* Köra bil är roligt. Tog bilen igår till vattengympan, första gången för i vinter. Skitkul när jag väl sitter där och rattar, blivit lite harig och bekväm så varit Robert som kört hela vintern. Men jag vill inte ha körkortet som en lyxig legitimation. Så nu ska vi börja variera chaufförandet. Försvåras av att jag vägrar parkera i garaget (vi har absolut sämsta platsen, till och med Robert sitter och svär varje gång vi ska ut och in) så behöver in/utkörningshjälp därifrån.

* Avslappning är inte det lättaste med en busunge i magen. Igår på vattengympan låg vi och flöt till lugn musik. Bebis hade dansat med hela passet och var på inga som helst sätt redo för avslappning. Så blev inte mycket till avslappning för min del heller med karatesparkar åt höger och vänster. Måste sett komiskt ut uppifrån med en mage som hoppande stack upp precis över vattenytan.

Nu luktar det som att kanelkaffet jag provade koka efter ett tips av sis är färdigt. Spännande att smaka!


Take care!


Kommentarer
Postat av: emelie

den där punkten om "roligt att köra bil" kan jag INTE hålla med om! Jag kommer att spy åt bilar efter att denna praktik är slut! haha

2010-02-24 @ 15:12:32
Postat av: Emsi

du är skitbra darl, ingen tvekan om saken! du har kommit en bra bit på vägen som kan erkänna och vill förändra dina höga krav på dig själv. Go girl! :)

kanelkaffe, mumma! vad e det för recept? var det gott?

2010-02-24 @ 18:11:45
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag hittade inte heller vad man ska betala/få tillbaka.. Står ju bara vad man skattat.

2010-02-24 @ 18:42:54
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Var också tvungen att kika om jag fått någon skatteåterbäring men icke fann jag något besked om det...jag som hoppades!

2010-02-25 @ 00:09:02
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: Sandra

Näe vi bor i en privat hyresrätt nu men vi var länge ute efter en bostadsrätt innan vi bestämde oss för att flytta från lägenheten i stan. Bodde på storgatan tidigare vilket blev lite väl centralt :-P



Ja folk verka ha slutat flytta hehe.. Bra och veta att priserna ska sjunka. Det gör verkligen ingen ledsen så dyrt som det är nu. JA eventuellt säljarna..



Åh så mysigt. Hur är det där? Är de fulla bassänger lr? hehe.. Hur länge har du gått? Jag har som sagt inte tagit mig längre än till hemsidan. Vet inte varför jag tvekar egentligen..



Än så länge är vistelsen här riktigt nice! Myser och mår gott. Sängen på hotellrummet är gudomlig, tror minsann jag tar med mig den hem

2010-02-25 @ 18:41:15
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Carolina

Hej Sara! Carolina, från gamla Medieprog.klassen här. Satt och hoppade mellan lite olika bloggar och råkade hamna här. Ser att du är preggo - kuuuul! Jag tryckte också ut en liten palt i höstas. Vilken häftig grej att det dyker upp en ny liten människa bara sådär ;)

2010-02-27 @ 22:03:59
URL: http://kanskefemton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0