ny vecka

Oh my, jag känner mig gravid. Ja alltså. Känslan jag hade innan jag blev gravid, hade ätit för mycket och yttrade orden - det är den jag menar. Kanske för att kvällen bestod av film och:


Godis!

Det blev måndagsgodis istället för lördagsgodis. Däremot måste jag lära mig att det numera inte ryms lika mycket i magsäcken som jag är van vid. Inte fått klämm på att det ligger en dryg linjal lång och dryga kilot tung liten busunge och tar plats. Hur som helst varit en skön kväll i soffan med film och bebissnurrar. Robert har sträckt ryggen så han är ungefär lika rörlig som jag. "Nu vet jag hur det känns att vara gravid", som han sa. Tss.

Idag har jag läst en miljörapport från SSAB. 80 sidor grekiska (nästintill). Inte klar utan får fortsätta imorgon. Vi ska börja med ett grupparbete som ska leda till en rapport med inlämning om ett par veckor. Eftersom det kändes som rätt betungande läsning passade det ypperligt med en lunchpaus med några från "mammagänget". Efter det gick jag förbi jobbet, ansökte om föräldraledighet och lite sådant. Blev såklart kvar där någon timme, så många att hinna prata med! Är som kul att komma tillbaka och kolla läget lite då och då.

Ny vecka också! Graviditetsvecka 28 here we come! 90 dagar prick till beräknad ankomst. Jag säger bara wow. Som vanligt. Här kommer en bild på lillmaggen som inte är så lite längre. Börjar bli rätt stor tycker jag! Och den otroligt sköna gravidkjolen jag fått låna av Cia.


v 28 (27+0)

Tiggde till mig en massage tidigare ikväll. Finns inget skönare för trött rygg och ömma höfter. Gjorde ett konststycke i att balansera mellan två täckeshögar. Alltså en under bröstet, en under rumpan. Så det blev som en liten ficka däremellan där magen fick rymmas. Kändes som att sova på magen. Vad jag saknar den sovställningen! Kommer aldrig sova i en annan när gravidandet är över. Bara magen.

Nu ska en trött mother-to-be övertala sin sambo att iPhone går lika bra att spela med i sängen som i soffan.


Take care!




Kommentarer
Postat av: sanna

ja, det är förjävla tunngt just nu, usch! :(



vad fin du är!! gomagen!! minns den där övermätta känslan. jag kom alltid på mig själv med att jag inte kunde äta lika mycket som förut, efteråt. inte så mysigt med en bebis som sparkades överallt.. uuh :)

2010-02-22 @ 22:52:45
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Emsi

vilken magge!! nu börjar det hända grejer på kagg-fronten ;)

var det Rob som fick stora äran att massera!? ni tänkte väl på att inte punkt-trycka nåt??

ska bli hur spännande som helst med indien, men jag känner mig nästan som virginized (remember istanbul airport haha!?), känns som ett annat liv som vi var där! om du vill ha nåt särskilt från currycurry-landet är det bara att säga till, I fix. special price only for you my friend ;) vi måste ringas snaaaart, mycket att prata om! PÖSS

2010-02-23 @ 10:24:29
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja men visst är det kul :) Sen är den ju lite söt också hihi.



Jo det ska verkligen bli helhärligt att komma iväg lite och bara "vara", gå på stan, äta gott och ha det lite extra mysigt. Komma bort från vardagen lite helt enkelt.



Vi hade också planerat att åka utomlands innan det lilla pluset kom. Den lille rackarn tog liksom resan ifrån oss.. Känns lite mer osäkert med vad man stoppar i sig och så om man åker iväg till ett annat land så jag undviker gärna det.



Jo jag hörde att ni letar efter bostadsrätt. Vi skulle också vilja flytta på sätt och vis men det återstår och ser. Trivs samtidigt där vi bor. Hur gick det med lägenheten på Björkskatan som ni skulle bjuda på?

2010-02-23 @ 10:43:28
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Jenny

jo, visst är jag :) har ju en smaskig omtenta pga febern när jag skrev den, varav 3 st. men får fixa VG på den då istället.. :P

2010-02-23 @ 14:58:40
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja absolut. Det är inte avståndet som är det viktigaste, snarare att få vara tsm.



Jasså va synd. Är jobbigt det där ed budgivning. Vi har blivit besvikna mer än en, två och tre gånger. Tycker dock det ha varit lite dåligt med lägenheter ute på sistone. Åtminstone sånna som man har möjlighet att buda på så att säga. Men det är bara att hålla tummarna att det dyker upp något.



Åh va mysigt med vattengympa. Jag har funderat på det hur länge som helst men jag har inte lyckats ta mig i kragen :-S Vart går du, magplasket ?

2010-02-23 @ 19:12:56
URL: http://sandrazzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0