jaha

Varit på visning idag på ännu en lägenhet på Björkskatan. Både jag och Robert fick en bra känsla denna gång, vi såg potentialen. Som Robert uttryckte sig: "Jag kan faktiskt se framför mig hur jag sitter på balkongen med en pilsner i handen". Jag såg mer framför mig vilka justeringar vi skulle dona med, vilka skåp som skulle bytas, rum som tapetseras etc. Hur som helst fick båda igång fantasin vilket är ett bra tecken.

Men då var det detta med lån. Suck och stön säger jag. Vi får nämligen inte lån eftersom jag som student räknas som nolltaxerad. Inget värde. Att jag sedan har en fast anställning jag är tjänstledig från spelade ingen som helst roll i världen. När vi båda söker lån får vi ingenting eftersom båda inte kan leva på Roberts lön. Hade vi sökt lån i somras hade det inte varit några problem, även om jag börjat plugga månaden efter. Men nu var vi inte där vi är idag i somras. Inga planer på trea på Björks och bulle i ugnen då inte. Nu ska jag försöka få tid på banken imorgon så jag och mor min kan gå dit, så får vi undersöka möjligheterna att hon är borgenär för min halva. Ska vi se vad banken tycker om det. Sedan håller vi tummar och tår för att lägenhetspriset inte skjuter i höjden. Please.

Hade en trevlig kväll igår hos Cia och Peter. Lilla Maya (tre år) är väldigt fascinerad av bebisar just nu, hon har önskat sig ett syskon av mamma och pappa, sitter och läser gravidböcker etc. Så hon tyckte såklart det var jättefestligt att få känna på min bebismage, och bebis var snäll och sparkade lite på hennes hand. Vi fick även låna ett babyskydd att ha i bilen, tack snälla! Då behöver vi inte fundera mer på det. Sedan skulle de gräva fram en bärsele och hoppgunga också ur förrådet. Verkligen toppen med vänner som har prylar som man kan få låna, småttingarna växer ju ur allt så fort. Robert bar babyskyddet till bilen, i brist på riktig bebis skaffade han sig en pastabebis (ja, vi tog med oss pasta).


Robert med hans pastabebis och den alkoholfria ölen jag provade igår - nej tack!

Nu ska vi börja fundera på middag. Tror bestämt det blir något snabbt och lätt, steka upp ett par hamburgare eller liknande. Känner att hjärnan är överkokt så tänka ut avancerad mat är inte aktuellt! För övrigt barnmorksebesök imorgon, ska bli spännande då det var drygt en månad sen sist. Hädanefter blir det oftare!


Take care!



Kommentarer
Postat av: Malin

Vad har ni för bank? Då vi köpte hus var jag student UTAN fast anställning och vi fick ändå lånelöfte på 1200 000 kr, Jan hade just fått anställning som doktorand. Vi böt från Swedbank (som idiotförklarade oss) till Handelsbanken i gammelstad som gav oss lånelöfte direkt, eller ja två dagar tog de väl att få ett ok. Dom var för övrigt dom enda som räknade mitt studielån som inkomst. Sa att ja tänkt plugga nått år, samt kommer vara föräldraledig där emellan så min inkomst kommer vara den samma i några år framåt. Han ifråga satte de inte ens! ;)

2010-02-07 @ 19:29:15
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: Erica

misstänker swedbank? De tar inte borgenärer heller. Vi fick inte heller låna när jag var student. men vi bytte till nordea. där fick vi 1.1 miljon i lån. prova byt bank!

2010-02-07 @ 20:06:20
URL: http://humilis.blogg.se/
Postat av: Marie

Vi kör också på Handelsanken i Gammelstad. Jag var arbetslös och John hade ingen fast anställning (inte på papper iaf) när vi tog lån på 700.000. I somras var vi och lånade 100.000 till renovering och då var jag mammaledig student, haha. ;)



Det var ju den där ölen jag testade i sthlm och tyckte den var helt ok. :D

2010-02-08 @ 08:26:58
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0