helgen som gått

Så var helgen över för denna gång och en ny vecka tagit fart. Tillbaka till vardagen! Hade en del som borde ha pluggats i helgen men nej. Inte varit läge, inte funnits motivation. Ska ta tag i det efter detta inlägg. Vi har haft en fantastisk helg som varit lagom slö, mysig, god mat och underbart väder. Presenteras som en bildbomb!

Lördagen var våran dag. Tog hjärtefirandet då istället, alltid trevligare med lördagar än söndagar. Planen var att vi skulle ut och äta frukost tillsammans på stan. Nu blev det som så att jag vaknade dryga timmen före Robert. Undvek att tänka på mat för att inte bli alltför hungrig (frukosten ÄR viktigaste målet för mig). Låg och tänkte på en hel del annat istället(förlossning etc). När väl Robert var vaken var mitt blodsocker i höjd med fotknölarna och hormonhaggan kikade fram. Det blev helt enkelt en snabb frukost hemma = betydligt trevligare flickvän. Istället tog vi en macka på TA till lunch samt en hjärteformad chokladbakelse till efterrätt.


Skål!

Hemma igen fortsatte firandet. Vi skålade i jordgubbsbubbel, inköpt på systembolaget och allt. Givetvis alkoholfri. Denna var riktigt god, äntligen ett alkoholfritt alternativ som föll mig i smaken! Kanske för att jag inte har något att jämföra med, som jag har med vanligt vin kontra alkoholfritt.


Robert hugger in

Förrätten bestod av stenbitskrabba (innehåller ingen krabba utan ska föreställa en krabba). Älskar verkligen denna rätt, skulle utan problem kunna äta den både till för- och huvudrätt! Eftersom jag är mer sugen på fisk än kött för stunden blev det lax till huvudrätt, västerbottenslax närmare bestämt! Efterrätten bestod av hemmagjord glass i en chokladform.


Godmiddagen och snygg-efterrätten

När denna matorgie var över dog vi i soffan framför en film. Det märks att vi älskar att äta gott, när vi ska fira något - då äter vi gott. Båda gillar att laga mat och fungerar som ett bra kockteam, därför kul att laga ihop något utöver korv och mackisar. Väl på plats i soffan smög Robert fram med lite hjärtegodis och ett kort. Jag som gått och trånat efter geléhjärtan i varje butik men blivit stoppad av Robert "eftersom det räcker med onyttigheter"! Yeah right! Sedan dess har jag smällt geléhjärta på geléhjärta. Snudd på ny craving alltså.


Glad prosit

~


Söndagen bjöd på ett lika strålande väder. Efter att ha lånat lite ytterkläder av mamma (mina passar inte riktigt längre, nej) packade vi oss ut till stugan för att lapa sol i några timmar. Problemet var att vi var först ut med att besöka stugan denna vinter, vilket innebar en hel del snö utan upptrampad stig. Jag hade bättre skor och täckisar så jag tog täten. Vilken syn - jag som plumsar i snö ovanför knäna och håller på dö, Robert som hetsar på bakom mig eftersom han får snö i sina springskor. Lägger mig i en hög för att vila pulsen några gånger, gravid och förkyld, Robert studsar upp och ner för att få mig att fortsätta. Kan tilläggas att sträckan vi plumsade var max 150 meter. Väl på plats kunde vi njuta, hälla upp chokladen och plocka fram ostmackorna. Efter ett tag kom mamma och pappa också för att smutta några koppar kaffe i solskenet dom också!


Stugpremiär

Det bästa är att nu är stigen hyfsat upptrampad, liggunderlagen på plats inne i friggebodan (som vi huserar framför). Så i fortsättningen är det betydligt enklare att ta sig ut dit soliga vårvinterdagar!

Det var våran helg det. Blev som sagt inget flanerande i Stockholm bland restauranger och butiker, inte heller paraplydrinkar och snorkling i Egypten. Men en myshelg här hemma är inte fy skam det heller!

Pluggelipluggdags. Först en 10-minuters luftning i dagens solsken.


Take care!



Kommentarer
Postat av: E

gott! och vilken mysig helg, garanterat lika mycket värd som en sthlms weekend! :D jag träffade by the way sthlmsparet igår, dom var i edsbyn över helgen och stannade i orsa för att säga hej. skoj att se dom och söt-casper igen :) ska uppdatera bloggen min idag, har varit sååå dålig sista tiden.. fy skäms på mig! PÖSS

2010-02-15 @ 13:18:07
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: sanna

jag tycker ni var jättemysiga som hittat på så mycket i helgen! jag fick nästan lite ågren faktiskt, vi är nog det enda paret som inte firade alls ;).



småpajerna hittade jag i jonas lilla receptbok!

3 dl vetemjöl

125 g smör

1-2 msk vatten

1 krm salt



tryck ut i pajformer och förgrädda tio minuter.



stanningen:



2 dl mjölk

2 ägg



175 grader.



jag tredubblade pajdegen och tvådubblade stanningen och fick ut åtta småpajer i det (dom finns att köpa på lagerhaus, 19 pix st)



2010-02-15 @ 17:02:36
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja jag vet inte vad det är. Var verkligen ingen trevlig natt. Speciellt inte när det är ett antal ggr per natt man måste upp på toaletten. P var faktiskt tvungen och hjälpa mig en gång för benen bar mig verkligen inte.. Både obehagligt och jobbigt.



Tror inte heller att stödstrumpor skulle hjälpa något åt just det det här då värken börjar någonstans uppe i höfterna (skinkorna) och sedan sprider sig neråt i benen så allt hänger liksom ihop.. Ja, det är som svårt att förklara. Nå ja..



Hehe jasså, se där. Vi har faktiskt inte tittat så mycket på Crecent och jag vet egentligen inte varför. Har liksom inte blivit. Har nog fastnat för Emmaljunga helt enkelt. Just vagnar med rörliga hjul som samtidigt går att låsa fast och har ställbart handtag är inte lätt att hitta. Är så väldigt begränsade modeller. Men förhoppningsvis så blir inte citycrossen för tung för mig.



Låter roligt att ha fått hem vrålåket :) Vilken färg är den och vart har ni beställt den? Själv har vi tänkt vänta till slutet av mars med att beställa så vi har några veckor på oss att ändra oss hehe.

2010-02-15 @ 21:50:54
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja men just på den biten är jag nog likadan. Jag skulle inte kunna vara riktigt så vågad som att beställa från utlandet. Nä fy, vem vet vad man får hem :-P



Vågar jag fråga hur mycket ni fick ge för den? Tänkte hur mycket det skiljer från Citycrossen vi kikat på.

2010-02-16 @ 16:05:57
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det kanske jag i och för sig hade kunnat se på hemsidan nu när jag lika gick in. Var ju inget dumt pris. Ser fin ut :)



Hur är fjädring och sånt på Crescent då?

2010-02-16 @ 16:11:01
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: sanna

jag stekte tre bitar (såna frysta) lax och smulade dom i pannan så det är jättesmå bitar. häll sedan typ 1/2 dl lax i varje paj, och lika mycket tärnad feta. och så stanning över varje, typ 1 dl. riven ost över!



ugnen ungefär 20 minuter, tills osten ser bra ut :)

2010-02-16 @ 16:46:45
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: madde

vad mysig helg ni haft :) Maten eran såg verkligen supergod ut. jag föredrar också ofta fisk framför kött. Då lax framförallt:)

2010-02-16 @ 21:43:19
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Okej. Var det med både citykorg och sittdel lr?



Köper vi citycrossen har vi väl tänkt hoppa över citykorgen och bara köra med en quadrolift i sittdelen. Verkar vara det vanligaste att göra så då dom små liven växer ur liggdelens så fort.



Du fikat missade jag totalt. Såg det bara som hastigast på FM men visste inte riktigt om jag vågade bjuda in mig redan :-P Jag får helt enkelt satsa på nästa.



Hoppas ni har haft trevligt i alla fall :)

2010-02-17 @ 12:19:39
URL: http://sandrazzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0