barnvagn!

Gårdagen spenderades med näsan i skolboken. La ner marknadsrätten efter ett tag eftersom det var så depressionstråkigt, istället tog jag fram och läste lite miljöledning. När det vankades middag kände jag mig som en disktrasa, Robert (som slutade 18.30) meddelade att han också kände sig som en disktrasa. Två trasor vid den tiden = snabbmat.


Hoppsan...

Tacka vet jag Waldorf, goda pizzor och god sallad! Mmm-mm-mmm. Som vanligt väljer vi ut två pizzor som vi delar, bra för mig med stadig och ständigt närvarande beslutsångest ;-)

Efter middagen tog vi itu med paketöppning - barnvagnen hade nämligen anlänt! Oj vad spännande! Vi slet ut alla delar ur kartongen, jag dök på skötväskan för att spana in alla fack och liknande medan Robert tog sig an manualen. Lite stereotypt sådär. Efter ett tag hör jag hur det börjar muttras bortifrån manualsidan. Med en suck lägger jag ner upppackningen av liggkorgen (skötväskan avklarad) och frågar vad som är felet. Tydligen är manualen en aning bristfällig eller så är vi helt kockobello. "Man måste vara raketforskare för att kunna sätta ihop en barnvagn!" morrar sambon. Ja, faktiskt. Vi kunde för våra liv inte förstå vad som var tänkt med hjulen slash bromsen.


Ringer ett nödsamtal till Pernilla och Johan som har en likadan vagn fast årgången före. Dessvärre köpte det sin beggad så aldrig monterat den. Tillslut får Robert vålda loss det vi gissade var fotbromsen. Tack och lov var det så också, lagom kul att ringa butiken och försöka förklara "Eeh, vagnen verkar ha ett litet konstruktionsfel. En platsbit är helt avbruten, vet inte vad som kan ha hänt". Men det löste sig, vagnen blev monterad (efter mycket om och men) och vi kunde provköra i vardagsrummet!


Blev en ingefärssmoothie idag också för att motverka förkylningen. Har inga som helst planer på att ligga hemma och snora i helgen. Är ju alla -dag och allt! Vi tänkte fara och handla idag (på tiden, en ynka frukt och ett par deciliter mjölk kvar i kylen) inför helgen. Antingen blir det mysfrukost hemma och middag ute eller så gör vi tvärtom - frukost ute och gomiddag hemma. Blir en heldag tillsammans istället för tilltänkta Stockholmsresan-innan-bebis!


Take care!



Kommentarer
Postat av: Pia - MejasMamma

Haha, Robert berättade när han kom till jobbet att ni hade byggt ihop den och att det inte var det lättaste!;)



Fin var den iaf!:)

2010-02-11 @ 11:42:53
URL: http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: Marie

John vill aldrig dela pizza med mig. Tydligen vill han inte ha en halva med bara tomat och ost på. Jag tycker han är taskig. ;)



Snyggvagnen! Nu jävlar kan pastan få sig en prommis! :D

2010-02-11 @ 12:56:12
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Har funderat på er och era försök att få ihop den så det var ju härligt å se att det löste sig! :D Fin du var med vagnen by the way!! Nu får du provköra i läggan ;) Kanske med pastabebis i? :P

2010-02-11 @ 21:41:16
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: sanna

ja, jag köpte ett proteinpulver baserat på soja igår, körde också alltid med kesella och jordgubbar tidigare, men nu tåll jag ju inte det längre (kesellan alltså). varför jag fortsätter köpa dessa äckliga jävla pulver fast ajg vet att dom är helt odrickbara är ju för mig en gåta! :)



vad söt du var med vagnen. jag brukar också alltid lämna över all montering till j, och så stod jag (när jag var gravid) brevid och bara "men jooooooonas, vadå går inte, VARFÖR går det inte?! imorgon? NEJ NUUUU". svinbra att vara hormonell och kunna skylla på det ;).

2010-02-12 @ 14:08:28
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Mamma

Åh vad snygg vagnen är.Jag ser framför mig, när ni som stolta föräldrar går på promenad :-)

Det där med bild på pizzan är inte så snällt att lägga ut. Nu blir det pizza hos oss också. Kram

2010-02-12 @ 17:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0