check!

Uppsatsinlämning - check! Kvar på listan: seminarium + opponering på fredag. Redovisning kommer inte på min topp-5 lista över angenäma upplevelser, det gör det inte. Det ska nog gå bra ändå och sedan är jag färdig! Eller nu överdrev jag, "bara" lite tentaplugg till tentan efter jul. Men ska bli galet skönt att inte behöva stressa iväg till skolan för gruppträff flera gånger i veckan! Både jag och Robert är måttligt trötta på detta eviga pusslandet då vi bokstavligt talat löst av varandra i dörröppningen sista veckorna. Fått springa hem från skolan ibland för att han ska hinna till jobbet i tid. Han har fått söka panikledigt någon extra timme då jag för hundrade gången i ordningen inte velat vara den som alltid lämnar gruppmötet först. 

Livia ligger och sover, därför jag passade på att slå igång datorn. Hon har börjat gråta när jag lägger ner henne i sängen och säger "Mamma-ma-ma-ma!" och sträcker upp armarna mot mig. Får bita av mig läppen och halva tungan för att inte plocka upp henne igen utan ger henne i vanlig ordning snutte och tutte. Hinner inte ens ut genom sovrumsdörren så ligger hon och myser med sin snutte så inge allvarligare än så. Då hade jag förmodligen flugit fram till sängen och lyft upp lillis. Det känns som att hon snart kommer lära sig vilka knappar hon ska trycka på för att få mammahjärtat att smälta och få sin vilja igenom.


"Snääälla mamma???"

Hon har börjat vakna efter några timmar ett par gånger då hon somnat för natten och är ledsen. Även ett par extra vakenvarv på natten då hon dock somnar om själv utan att några tårar. Kanske något språng?! Mycket möjligt. Fortfarande reserverad mot nytt folk vilket både BVC-sköterska samt barnläkare fick erfara idag på 6-månaderskontrollen. "Hemska människor som ens tittar och än värre tar i mig!", hälsar Livia. Allt såg i alla fall bra ut och när hon fick sitta hos mamma/pappa en bit ifrån läkaren kunde hon t.o.m. bjuda på ett leende.


Stortjej som sitter vid bordet och äter smörgåsrån!

Kommer inte ihåg vad mer som hänt sen sist... Var förkyld förra veckan vilket inte riktigt gick hand i hand med 50% studier och 100% mammaledighet. Sådär lagom lägligt att få första förkylningen för året (men är väl när det minst passar och mest att göra som sjukdomarna kommer?!). Droppen blev när även Livia började nysa och jag tänkte "Faaaaan!". Men var bara av den lindrigare sorten med nästäppa och rinnsnuva - tack och lov!

Fira födelsedagar har jag också hunnit med. Födelsedagsfika hos Livias moster Ulle och Livias "moster" Emma samt tjejkväll med tillhörande bastu o smörgåstårta då Maria från jobbet fyllde år! Det har visst blivit advent men knappt hunnit hänga med på det. Efter fredag kommer jag inte göra många knop utan bara mysa och njuta av julen! Julmusik, glögg och tända ljus.


Livia och Emma

Imorgon står det bebishäng på tapeten hela dagen lång. Först fika med ett par mammor från föräldrautbildningen och sedan dags för uppvaktning av Ebba som hunnit bli ett helt år! Däremellan tänkte jag klämma in läsning av uppsatsen vi ska opponera på. Typ så.


Söttofsen på huvudet


Livia hittar ibland kontroller att gnaga på - don't tell daddy....

Robert jobbar kväll så det är jag och lillan som huserar här hemma. Tror Livia ska få prova på lite gröt till middag. Äter annars gröt till frukost, "riktig" mat till lunch och i övrigt ersättning. Vad jag ska äta till middag står skrivet i stjärnorna. Totalt omotiverad, trött och med ett kök som luktar gammal kompost. Inte upplagt för matlagning. Tur att vi har en korvring i kylen!


Take care!


Kommentarer
Postat av: Elin G

Skönt att vara klar med uppsatsen! Vilken snygg frilla hon har på gåstol-bilden :D

2010-12-07 @ 23:48:44
URL: http://eling.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Jag önskar att jag hade kunnat säga att vi slapp biverkningar men så är inte fallet. Emilio har feber och är allmänt ynklig :(



Tycker absolut att vi borde styra något, alltid trevligt med en middag :) Fika också hehe



Tack så mkt, håller med dig. Visserligen ser P lite luffig ut, närmare bestämt skäggig och långhårig men det är sånt man får ta hihi.



Skönt att det börjar lugna ner sig i skolan. Kan förstå att det är jobbigt med pusslandet :/ Men snart så..



2010-12-08 @ 12:52:51
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hahhahhaa hon är då fööööör söt!:) Tack! Det vart dock inte att åka iväg det, på tok för mycket i plugget men får hoppas att det plingelingar... :)

2010-12-08 @ 21:56:19
URL: http://lillstinta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0