rainy day

Regnar idag så jag och Livia är billösa då pappan i huset inte kände sig manad att ta motorcykeln till jobbet imorse. Det är lika bra att vänja sig vid att vi kommer dela på bilen eftersom han ska köra cykeln till försäljaren idag! Måste ta tag i detta med bussåkande och barnvagn, men vill öva när Robert är med och kan assistera.

Nya morgontiden här i huset är någon gång mellan kl 04.30-05.30. Imorse slog hon upp sina blå kvart över fyra. Lite för tidigt för min smak. Dottern fick i sig mat och jag var sådär jättetråkig som man ska vara på natten. Det funkade inte alls. Efter ett par timmar med misslyckade sövningar fick hon mat på nytt. Sov en kvart. Vaknade. Sprakade loss rejält i brallan - mammsen fick se sig besegrad för denna natt.

Upp på skötbordet, mamma ser i kors av trötthet, bebis är lyrisk. Byter kladdig bajsblöja. Av med pyjamas, på med kläder. Hinner inte ens knäppa bodyn så bluuääh. Nerspydd. Mamma suckar, Livia skrattar. Hämtar ny body, av med gamla, på med nya. Bluuuääh igen. Jaha ja.

"Tur att jag är världens sötaste busunge då!" hälsar Livia


Sötprutten

Idag blir det nog att vi roar oss hemma med tanke på billäge och väder. Kanske lyckas slumra tillsammans med Livia någon sväng. När Robert slutat står projekt välja tapeter på agendan. Eller börja välja kanske jag ska tillägga.


Snyggaste lilla sovpåsen med snutten i ansiktet

Nu ska jag kolla hur det går i babygymmet, låter som att det är väldans trevligt. En kopp kaffe skulle inte sitta fel det heller!


Take care!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja men visst är det så..



Ja du det är svårt det här med storlekar framåt i tiden. Helt plötsligt knakar det till och det blir inte alls som man har tänkt sig. Fick dock en overall av mamma i storl 68 när dom kom hem från södra Sverige för ett par veckor sedan så får se om den blir för liten eller inte. Är ingen världskatastrof isåfall eftersom hon hade fyndat men ändå. Kommer ju kunna använda fleece från polarn ganska länge nu när det börjar bli lite kallare. Och på tal om overaller. Du vet den gröna vindtäta jag köpte till honom - Jo just det! Den är inte alls använd eftersom den är alldeles för stor. Är inte alls säkert att den blir det heller :/ Här trodde man att man var smart som köpte storl 62 men icket.



Ja vi får väl se när tiden är inne hehe. Middagen kommer, för eller senare. Riktar in mig på morgondagens middag till och börja med :) Blir trevligt med besök!



Vilken rolig morgon ni verkar ha haft. Känner igen det. Våran herre är också svår efter 4 snåret Zzz!

2010-08-20 @ 20:59:47
URL: http://sandrazzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0