barnvakt

Några dagar sedan sist, tiden har inte funnits för att sitta vid datorn. Vi har haft en elektriker här som har barnsäkrat läggan (inte så lämpligt med elkablar som sticker upp ur golvet när man har småbarn nej) så jag har försökt hålla mig hemifrån så mycket som möjligt. Idag har vi också varit i farten, Livia har varit på sitt första mammafika! Det skötte hon galant. Även varit på BVC, något hon inte uppskattade fullt lika mycket. 5990 g, 59,5 cm lång och 42 cm i huvudomfång. Snart trillar min lilla bebis över 6 kg-gränsen! Tur att mammas träningskort tickar igång igen i september, börjar få ont i min otränade rygg.


Boll är gott, spegeln är kul!

Finaste stortjejen, hänger inte riktigt med. Städade undan strl 56 förra veckan. Måste erkänna att det var med lite sorg i hjärtat. Min lilla bebis växer så fort! Samtidigt är det underbart att se alla framsteg gör hon hela tiden. Hur med och nyfiken hon är, hur hon har börjat smaka på allting, greppa medvetet. Kan till och med tänka sig att ligga på mage korta stunder utan att bli arg som ett bi (som på bilden). Men bara för att det är en spegel i babygymmet som hon spanar på!


Tur att hon kan tänka sig att vara bebis ibland!

Förresten. På tal om elektrikern. Det blev en intressant upplevelse där i måndagskväll. Robert hade sovmorgon, jag packade ihop mig och Livia i bilen och for ut till stugan för att slippa ha henne hemma med allt borrande. På kvällen kommer jag hem igen med ett hungrigt barn som är redo att nattas. Ska låsa upp dörren - oh no... Ser att hemnyckeln inte är på knippan och får en flashback av att jag tog av den därifrån för ett par dagar sedan. Skulle ut och gå utan väska. Jahaaaaa. Kul jul. Uppvaknande nr 2 - Robert gav elektrikern sin nyckel som släppte den i brevlådan efter dagens slut. Uppvaknande nr 3 - vi har ingen extranyckel. Ringer Robert på jobbet, börjar samtalet med att han får lova att inte bli arg... Måste vi fara och sova någon annanstans, vad kostar en låssmed sent på kvällen? Visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Mest gråta kanske, som sagt hungrig och trött bebis. Hur som helst hade vi sån tur att områdeskontoret här på Björks hade öppet två timmar just på måndagkvällar så jag packade babyskyddet på vagnen (flashigt värre), knatade dit, legitimerade mig och så låste vicevärden upp läggan. Vad har vi lärt oss av detta? Jo, att extranyckel ska inskaffas illa kvickt!


Eftermiddagsnap i söndags

Vi har haft barnvaktspremiär! Hör och häpna. Kändes egentligen lite tidigt men vi firade årsdag i helgen och unnade oss därför en middag på Färjan. Behövde rå om varandra ett tag efter flyttkaos, bebis med magknip, sjukhusvistelse etc. Mamma o pappa kom till oss och vaktade henne. Gick hur bra som helst! Men nog saknade jag min lilla tjorv! Oj oj oj. Blev lite lättare när jag hörde att hon somnat för natten. Vid 21-tiden styrde vi kosan hemåt igen. Småbarnsföräldrar!






God mat och dryck!

Nej, dags att göra lite nytta. Handlingslapp ska skrivas och middag lagas.


Take care!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja precis man kan aldrig få nog av leenden men just det första har man ju väntat på. Jag ville bara äta upp honom hehe. Mammas hjärtegull!



Hörde om utelåsningen :/ Var ju bra att det löste sig så smidigt iaf.



Ja just ja, va mysigt :) Längtar tills jag också kan släppa taget och gå ut och käka tillsammans. Kanske till och med lyxa till det med en drink, vem vet? :-p



Här har vi inte hunnit till någon bortstädning av storlekar ännu, skulle vara två boddys i 48. Men snart smäller det väl bara till så är både 56 och 62 bortplockat.



Vad händer i veckan?

2010-08-18 @ 18:36:21
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: E

Jag saknar dig!!! :(

Vilka fina bilder, vad härligt med ljus sommar i lule (annat än att svettas i turkvärme 24/7). Blev så sugen på färjan nu :P

Liv är så fin och växer så fort. Nu måste jag skynda mig hem innan hon hunnit ta körkort och skaffat familj hihi!

Mamsen åkte hem i morse, nu bor jag hos Cumali. Får se hur det går ;) Blir nog här till slutet av sept iaf. Måste hitta jobb hemma nu.. jisses inget jag planerat direkt..

2010-08-18 @ 20:38:55
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: Leia♥

vilka söta bilder!

2010-08-19 @ 04:37:04
URL: http://novembervind.blogg.se/
Postat av: Carro

Okej, ja jag tror inte våran bm riktigt visste vad hon snackade om eftersom det är jätte många som kommenterat och sagt att deras också rosslade efter ersättnign.. haha jo men precis, det är skönt att dom verkligen kollar upp det :)

2010-08-19 @ 07:59:27
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Ojoj, vad hon växer! När det är vardagen börjar igen, i höst och vi är hemma ska jag kika förbi! ni har kanske kommit in i lägenheten lite nu? :) kramiixx

2010-08-19 @ 10:21:37
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: Lina

Åhhhh jag saknar er såååå mycket! Å gofisan blir ju så stor!! Ni måste komma å hälsa på här nere i storstan snart!! Iof så är det väl egentligen min och Dennis tur att fara och hälsa på er, men dennis har förbrukat alla sina semesterdar nu för i sommar, så.... Massor med kramar!!!

2010-08-19 @ 15:58:36
URL: http://lliinnaass.blogg.se/
Postat av: Malin

Härligt med en middag ute bara för er själva! Det behövde ni nog!



Jag hoppas att Astrid har börjat matladda. det vore inte så dumt att få sova lite längre pass, eller varför inte hela natten rent av:) Ang matmängd så åt Astrid kring 150 (och mindre) ganska länge innan hon vips för inte så länge sen började vilja äta mer så innan ni vet ordet av så är nog Livia också uppe på Astridmängder:)

2010-08-19 @ 19:52:28
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/
Postat av: Madde

Gud så fin hon är! :) Jag kommer absolut att ha någon lucka snart så vi får ses.

Kanske redan till veckan! Det löser vi! :)

Kul att du startar upp kortet igen på Inpuls. Då är vi ju på samma ställe allihopa! Kramis

2010-08-19 @ 21:07:46
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0