våran helg

Söndag idag! Robert jobbar så jag har plockat på här hemma i lugn och ro. Gick iväg och handlade efter upptäckten att mjölken gått ut igår och inte luktade användarvänligt. Mjölk är ett måste i kaffet och dessutom underlättar det frukostätandet (vi delade på ett glas fil imorse till äggmackorna, det enda som fanns kvar i frukostväg).

I fredags gick vi ut och åt go-middag på Waldorf. Lite spontant sådär, ringde en timme innan och hörde om det fanns bord. Det fanns det och tur var väl det, andra som kom dit samtidigt och inte hade bokat fick sitta och vänta i hopp om ledigt bord. Vi hade tänkt äta något enkelt, bara ta lite kinamat. Men hur det nu blev så smaskades det vitlöksbröd till förrätt, ryggbiff med bea & pommes till varmrätt och banan/kolapaj till kaffet. Mmm-m-mmmm! Grymt gott!


Det vattnas i munnen bara jag ser biffen...

Efter denna vrålmåltid kändes det som att jag var gravid i 20e månaden. Minst. Kan inte ha funnits mycket plats kvar för bebis, Halsbrännan kom som ett brev på posten, inte konstigt då jag bröt mot alla regler (inte äta fet mat, inte äta stekt mat, inte äta för stora portioner, undvik kaffe). Men det var det helt klart värt! För att gå bort lite mätthet tog vi en omväg hem. Försökte fånga Robert på bild men fick snabbt fotoförbud (Guuu vad du är pinsam som fotar mitt i stan!). Så gick och tjuvknäppte tills han snodde kameran - slut på det roliga! Jag fick i alla fall nästan en bild på ansiktet. Även en bild på mig i min nya vårjacka som än så länge går att stänga...! Sedan vette tusan vad jag hittar på. Får hoppas det hunnit bli varmt nog för öppen jacka!


Gravid o mätt flickvän gånger två och halv pojkvän

Igårkväll tvättade vi. Inte så nämnvärt i vanliga fall, men denna tvättning var speciell. Det var nämligen tvätt av bebisgrejer som stod på schemat! Oj vad ovanligt att se små, små sockar och pyrrebyxor bland tvätten! Vi missade till och med en socke efter att den gömt sig i ett veck av tvättpåsen!


Inte varje dag det ser ut såhär på tvättställningen, inte alls varje dag!

Dessutom kom mapa förbi med bebissängen nu idag, så nu står den redo att bäddas i sovrummet. Det blir samma säng som jag och lil'sis sov i när vi var små. Tror ni jag är sugen på att börja bädda?!?!??! Ååååhh... Men var tydligen strängerligen förbjudet innan Robert kommer hem. Sedan får vi nog packa ner täcke/kudde/lakan igen, efter provbäddningen, så de inte ligger och samlar damm. Men gör ingenting, lätt att jag måste provbädda ändå!

Dags att plugga lite grann, går igenom miljörätt just nu på juridiken - äntligen ett ämne jag har förkunskaper om! Bebis hickar för fullt, uppe till vänster denna gång. Hmm. Svårt att bestämma sig för hur h*n ska ligga, helt klart. Spännande att höra vad barnmorskan säger på fredag, förhoppningsvis har lillis fixerat sig tills dess eller i vart fall lagt sig åt rätt håll!


Take care!




Kommentarer
Postat av: Pernilla

Men åh minns när du köpte de där söta sockorna från lindex, då var det ju ett bra tag kvar tills det var dags och nu tvättar ni upp bebbekläder och provbäddar sängen!! Myyyyyys! :D

2010-04-18 @ 19:44:34
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: Sandra

Ja det kändes som att det skulle bli fint. Är väl dock lite tveksam hur länge jag kommer idas lägga tid på att bädda :-P Är kanske därför jag inte har haft något överkast för än nu...hmm..



Ja det är alltid kul med lite bilder även om det inte blivit så mkt. Är trots allt det som kommer ut som är det viktigaste ;)



Skulle också vilja ha atelje bilder men tror det blir på det lilla livet sen isåfall. Är ju inte gratis precis.



Har också funderat på att börja tvätta lite smått så det inte slutar i panik, lär ta sin lilla tid. Har världens sämsta tvättstuga med en maskin som sagt.



Så mysigt att ha fått upp sängen. Lite roligt att P nämnde det igår, att å va kul det skulle vara att skruva ihop bebissängen hihi. Har dock bestämt att kartongen inte ska öppnas för än det är dags si så där nån vecka innan. Är så lätt att det börjar klia i fingrarna :-P



Gallerfiltar är sånna som lite "håliga" om jag så säger. Ska tydligen andas jätte bra. Sen kan ju nån tunnare bomullsfilt också sitta på sin plats. Vette tusan vart det var jag köpte. Man har ju varit in på ca 7000 ställen men jag undrar om jag bla kan ha hittat en på asko, någon av dom vanliga, typ hm/lindex, sen har jag nog chansat och köpt en på Coop med. Får återkomma om jag kommer på någon fler :-P Du vet minnet..



2010-04-19 @ 11:35:39
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Tess

Bädda på du. Bara att sätta en filt som överkast så blir det inte dammigt:)

2010-04-19 @ 14:57:45
Postat av: Sara

Vilket bra förslag med filt, att jag inte tänkt på det själv! =) Ibland måste det höras från annat håll...!

2010-04-20 @ 18:50:08
URL: http://krutgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0