mitt i veckan

Haft ett par dagars paus från det mesta datoranvändandet samt det sociala livet. Bara varit här hemma, stökat på och förberett inför bebis. Var så trött i måndags så jag mest av allt ville gråta efter en fullspäckad helg utan vila. Hormonerna låg utanpå för en gångs skull, jag som annars varit mer stabil än vanligt! Hoppas det var en tillfällig svacka, stackars Robert om hormonerna fortsätter spöka.

Onsdagmorgon, precis nyäten och sitter nu och smuttar på en kopp hallonbladsthé. Bebis hickar i magen och blir som vanligt lite upprörd över detta och försöker sprattla bort hickan. Jag har verkligen ingen aning om vilket håll lillis ligger just nu. Något som pressat vid revbenen hela natten, om det är rumpa eller huvud eller något annat vet jag inte. Dock känns det som att det hickar nere till vänster igen istället för uppe till höger. Jag hoppas du ligger rätt lillis!

Nu är allt rätt så förberett här hemma för eventuell bebisankomst. Om det blir vändningsförsök och om det på något sätt får igång förlossningen på fredag så är vi inte strandade. Och om det inte gör det så har vi allt hyfsat redo ändå! Sängen bäddad, skötbordet uppblåst (kör en enkel variant tills vi vet vart vi bor och vilken typ av skötbord vi behöver), alla bebisgrejer tvättade osv. Det som är kvar är att koka nappar samt packa BB-väska. I helgen ska vi laga mat och frysa in så vi har till första tiden hemma.


Bebis säng! Ska sy en sänghimmel också. När vi vet vart vi ska bo.

Vi budar förresten på en lägenhet på Björkskatan igen. Renoveringsbehov indeed. Får se vart det slutar, vi vill inte gå för högt så vi har kvar utrymme för en rejäl upprustning (när nu den tiden ska finnas med ett spädbarn och heltidsjobb). Fortsättning följer!

Nu ska jag göra lite nytta! Emelie kommer över på ett par timmar så ska vi plugga tillsammans, under tiden kör jag ett par maskiner i tvättis så även våran säng är nybäddad inför fredag.


Take care!

Kommentarer
Postat av: Erica

har den inga spjälor? HUr gör ni när bebis börjar snurra? Fin var den då!

Hoppas bebisen har vänt sig rätt väg så du slipper vändningen och att vi syns på fikat på fredag!

2010-04-28 @ 11:02:16
URL: http://humilis.blogg.se/
Postat av: Hanna

Mysigt det blev med litens säng:) Men jag tror att dina hormoner smittar, blev en tårögd moster när jag såg bilderna och tänkte på det lilla knytet som ska sova i sängen... ;)

2010-04-28 @ 12:03:34
URL: http://tjattes.blogg.se/
Postat av: sanna

vilken superfin säng!! haha, jasså, men typiskt då, vi som ville att dina sd skulle öka så han eller hon tittar ut ist ;).



kul med bud på ny lägga, det är såååå spännande när man är mitt i det och får veta att man vunnit. jag håller tummarna för er!

2010-04-28 @ 20:35:44
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Karolin

Hej,

Vad roligt och spännande det är att följa den här sista tiden innan lilla knytet kommer.Nu på lördag flyttar jag till Sthlm, jag hoppas verkligen vi kan komma och hälsa på eller ses något i sommar då lillisen har kommit.

Sköt om er och hälsa alla däruppe.

Stor kram

Karolin

2010-04-29 @ 15:00:13
Postat av: Sara

Vad spännande med flytt till Stockholm! Brukar kika in på din killes fotosida ibland, kul att spana in lite bilder om inte annat. Vore toppenkul att ses till sommaren, eller så får jag och lillis komma ner till Stockholm om vi blir uttråkade av mammaledigheten till hösten! ;-) Kram kram!

2010-04-29 @ 16:04:07
URL: http://krutgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0