dagen före

Då var den här, dagen före vändningsförsöket! Imorgon klockan 8 ska vi infinna oss på Sunderbyn. Känner mig faktiskt väldigt lugn. Jag har fått för mig att bebis ligger rätt men är omöjligt att veta. Och även om så inte är fallet känner jag mig lugn inför eventuellt vändningsförsök (säger jag nu - får väl se när nattvakan slår till!). Det jag inte ser framemot är argumentation kring snitt om det skulle behövas. Men den dagen den sorgen.

Idag har jag varit hos frisören och toppat håret. Nu är en halv decimeter kluvna hårtoppar borta - thank God. Kände att det var dags för detta nu när det närmar sig bebistider. Får se om jag lyxar till det med tvåfärgade slingor också till veckan. Jag har även bakat inför Roberts eventuella 30-års fika. Han har inte bestämt sig ännu för om han ska ha hit sina vänner på söndag eller inte. Men nu finns det hallonmuffins och chokladbollar förutom det vi haft sedan förut, om han känner för uppvaktning!


Var tvungen att smaka två hallonmuffins, bara för att försäkra mig om att dom var goda...

Lägenheten ja. Det blev ingenting. Från ingenstans kom en tredje budgivare in i leken. Attans, vi som förhandlade direkt med köparen! Shit happens, bara att ta nya tag.

Angående sängen så kommer vi ha en spjälsäng när lillis börjar bli rörlig. Sängen kommer även stå inklämd mot väggen bredvid min säng när det beger sig. Både jag och min lillasyster har sovit i den, vet inte hur länge. Har för mig att mamma sa runt 6-7 månader någonting innan spjälis behövdes.

Fotade magen igår, måste såklart föreviga om det skulle bli något imorgon! Dessutom var det än en gång ny vecka i måndags, nu inne i graviditetsvecka 37. Jag kan för mitt liv inte hålla med de som tycker den är liten, tycker den är enorm numera! Större lär den bli. Undrar när den ska börja sjunka...


Magen igår v 36+2

Gnällparentes:

[ Nu idag (och i natt) fick jag första slängen på länge av att vara less på graviditeten. Varit riktigt lugnt sista veckorna, njutit på ett helt annat sätt än tidigare. Lärt mig mina begränsningar och accepterat vad som händer. Men efter gårdagens tvättning så sa fogarna tack och bock - eller snarare den eviga högerfogen. Om det beror på större mage, för mycket aktivitet eller utebliven vattengympa kan jag inte svara på. Hur som helst, i natt har höger sida varit utesluten. Råkat rulla över dit i sömnen några gånger och vaknat av att det gjort ont. Så jag har sovit på vänster sida eller på vänster sida. Sovställningarna har jag varierat i det oändliga: raka ben eller böjda ben. Har till och med tänkt tanken på att vara riktigt wild n' crazy och ha ett böjt - ett rakt. Men tror jag sparar det till festliga tillfällen ]

Uppdaterar läget imorgon eftermiddag. Blir det inget vändningsförsök (som jag hoppas och tror) utan bara en bonuskoll in i bebishuset, bär det av på mammafika direkt efter Sunderbyn!

Take care!


Kommentarer
Postat av: PiaSandberg - MejasMamma

Lycka till imorgon, kommer gå superbra! :)

2010-04-29 @ 16:28:01
URL: http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: Marie

Lycka till imorrn och hoppas att bebis vänt på sig redan så ni får åka hem och vänta vidare. :)

2010-04-29 @ 16:46:22
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: emelie

Lycka till imorgon! Kram

2010-04-29 @ 17:48:20
Postat av: sanna

det kommer gå toppen imorgon tror jag, lillis ligger nog neråt och har det gott och gör sig startklar. men förstår obehgskänslan, det är ju inte kul att inte veta, man är ju kontrollfreaket ett i slutet! :)

2010-04-29 @ 18:57:50
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Madde

Lycka till imorgon! Tänker på er! Det kommer nog gå jättebra! Ang gnällparentesen, man FÅR faktiskt gnälla:) Speciellt på slutet då man ser målgången! Snart är bebis här:)

2010-04-29 @ 20:12:51
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Hoppas allt går bra nu, det tror jag det gör. Håller alla tummar för er!



Va lustigt att läsa om dina fogar. Det är som att läsa om sig själv, speciellt den högra.



Trist att det inte blev något med lägenheten. Är typiskt när det dyker upp budgivare från ingenstans. Dom ska utan tvekan hålla sig borta!!



Vad har ni för planer för dagen om ni inte blir kvar i Sbyn?

2010-04-30 @ 11:08:49
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Emsi

Gud vad stor och fin magen blivit!! kanns fortfarande overkligt for mig att du snart e mamma.. onskar att jag hade kunnat vara med dig under graviditeten, fatt se den vaxa och hora alla historier.. och sjalvklart i slutet av manaden! :( men efter midsommar ska jag snusa bebbe!! :D och darl oxa saklart hihi

2010-05-02 @ 12:55:01
URL: http://emmsso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0