snart helg!

Helgen närmar sig och jag ser framemot en after work med gammelgänget: Emelie, Madde och Linnea! Sedan kommer även Ida från Gällivare så blir att träffa henne på lördag. Med andra ord en rolig helg jag väntar på! Hoppas bara energin räcker för ett späckat schema.

Igår har Robert varit rökfri i en vecka och tycker han varit så himla duktig som klarat av det såhär långt, t.o.m. på jobbet där han dras med tristessen och haft rökningen som enda paus och livlina. Sagt åt honom att ändå gå ut och ta luft då och då så han känner att han fortfarande kan pausa. Inte ens nikotintuggummi har han tagit annat än de första två-tre dagarna! Hursomhelst. För att peppa min älskling lite extra på han 1-veckas dag så ordnade jag go-middag åt honom när han kom hem från jobbet. Tre rätters och allt! Fick bidrag i lite ingredienser av mammsen, tack så mycket!

När jag som bäst står och kockar ringer Robert och säger att han fått ATK (arbetstidsförkortning, vi kan söka ledigt om det är lugnt på telefon och hoppas på det bästa) 1½ timme. Alltså kommer han hem kl 17 istället för 18:30. Well, alla andra dagar hade jag varit överlycklig med tanke på att ATK inte gått att få sen innan sommaren. Men såklart får han det just den dag när jag ska fixa middag! Blev småpanik bland grytorna men hann i alla fall göra klart det mesta innan han kom. Till förrätt blev det smörstekt skagentoast, varmrätt köttgryta med rostbiff och champinjoner, efterrätt en färdigköpt bakelse! Mmmm, blev både gott och uppskattat!


Tre små rätter och Robert redo att hugga in på förrätten - eller kanske ölen... ;-)


Idag har jag varit en sväng på stan och shoppat loss. Hör och häpna: två nya tröjor! That's it för denna månad med tanke på studentbudget. Men blev inte så farligt dyrt, 350 kr totalt. Då fick jag mig en lång, mörklila stickad "klänning" och en svart/lila randig lång t-shirtklänning. Svårt att fastställa modet just nu, är det klänningar, tunikor, koftor eller långa t-shirtar? Jaa. Som smakråd hade jag Pernisen och Stina, vi hann även med en kaffe på Waynes och lite surr. Of course.

Nu ska jag unna mig att läsa lite deckare innan han Robert kommer hem vid halv fem!

Take care!



Kommentarer
Postat av: JEnny

Receptet finns på Willys rågsikt kan maila om du vill. Jo det är gott! Fast nästa gång ska jag tillsätta lite mer kryddor. Det är bra att rosta också!Trevlig helg!

2009-10-29 @ 17:35:21
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: Madde

Ser också fram i mot morgondagen! Blir himla trevligt:)

2009-10-29 @ 21:50:21
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0