sjukstuga

Jaha, förutom ämnesomsättningen har jag nu fått börja knapra antibiotika mot urinvägsinfektion! Med andra ord är jag stammis på vårdcentralen och apoteket. Har skaffat ett plus-kort på det sistnämnda så jag får lite bonus för alla mina inköp (gäller dock ej medicin).

Mycket plugg står på agendan, vill inte ens tänka på det. Men gör mitt bästa så får vi hoppas det går hela vägen!

Var till stugan i lördags när Robert jobbade och njöt av en av de sista (?) vackra höstdagarna. Kall luft, sol, spegelblank älv, löv och frost... Lika underbart som alltid! Missade tyvärr svanarna som visst brukar ligga i viken morgon och kväll, damn. Tog även en tupplur med Cindy medan mamma o pappa högg ved. En varm, spinnande fluffkatt vid magen under filten - mys på hög nivå! Vill så hemskt gärna ha en katt men går inte när Robert är allergisk... :(


Vackeröga

I torsdags fick jag en anledning att städa här hemma då tjejerna från teamet kom förbi på kaffe och provsmakning av Roberts chokladmuffins! Tur var väl det, annars ser lägenheten ut som kaos (det gjorde den både före och efter besöket så frågan är hur mycket det egentligen hjälpte...). Vi måste göra någon form av städschema/ansvarsområden här hemma för detta går inte! Att varje gång vi får oväntat besök trycka in allt i extrarummet/köksskåpar etc, torka upp ingrodda matfläckar, paniksvabba av toan och alla hårochdammbollar. Känns så trist också att när jag och Robert väl har en kväll/dag när vi inte jobbar om varandra ägna den åt tvättning/handling/städning. Strukturera mera.

Ska slänga ett öga på vädret nu och se om energin räcker till för en promme till Pernisen, hon lockar med sommarkaka - mmmmm!

Take care!


Paulina: De gjorde blodprov för ca ett år sedan när jag var hos läkaren p.g.a. magkatarr och då sa att jag var trött. Legat i gråzon/på gränsen enda sedan dess (gjort prover ett par gånger till) men nu var det dags med medicin! Så trötthet (kan ju vara järn el B12 brist också), koncentrationssvårigheter, nedstämdhet och viktökning brukar vara vanliga tecken. Även om jag inte märkt av just viktökningen särskilt mycket ;-)



Kommentarer
Postat av: Paulina

Okej. Min mamma har också struma så hon bad mig att testa mig i somras men av någon j*vla anledning så har de tappat bort mina resultat... =( Funderar på att gå hit i Linköping istället (gjorde det i Växjö), men tänkte bara höra om symtom som sagt. Tja.. om man kunde skylla min viktuppgång med något sånt här vore ju trevligt.. eller.. nja.. men ändå =) Får se hur jag gör, bara less på att behöva betala en gång till då de har klantat sig!

2009-10-19 @ 13:40:49
Postat av: Paulina

Förresten.. känner verkligen igen det där scenariot om att panikstäda om man ska få gäster, och sen skiter sig allt igen väldigt snabbt... måste bli lite mer rutin här med, men det är svårt! =P

2009-10-20 @ 01:16:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0