trötter

Jaaa trött är bara förnamnet! Försöker undvika att somna sittande. Haft en heldag på skolan från kl 09-16, fyra olika föreläsare. Ser ni landshövdingen på nyheterna eller översten i tidningen vet ni att jag var där. Även om media taktiskt undvek att få med en enda student på bild utan bara de "viktiga" personerna. Men jag var där.

Inte van vid så här långa dagar, helt färdig nu. Preggo.nu. Min doktor ringde idag, fortfarande låg ämnesomsättning så ska höja dosen. Knappast något som boostar piggheten. Well. Dessutom börjat få ont i ryggen så nu är det bara att ta tag i simningen!

Bokat ultraljud idag! Wiee, känns spännande! Knasig telefontid till sjukhuset, kl 07.00-07.45. Det lockar knappast att offra en sovmorgon, men en dag som denna var det perfa att ta tag i saken. Om ca en månad fick vi tid, 21/12. Först tänkte jag "Shit vad länge!!!". Sedan insåg jag att innan dess ska jag ha klart två uppsatser, genomfört ett seminarium+opponera på en annan grupps arbete och även klarat av en tenta. Hallelujah, TACK för att det är en månad bort! Hade gärna sett att det var två månader bort, eller varför inte tre?!

Måste författa en önskelista, på begäran av moderskapet. Svårt att komma på sådär rakt av vad man önskar sig, säger varje år att jag ska börja med önskelistan i januari och fylla på eftersom prylar dyker upp. Tanken är god, vet att jag under årets gång haft flera grejer jag tänkt "Detta ska upp på min önskelista!". Men aldrig tagit steget att skriva ner och här sitter jag nu ännu en jul. Det enda uppenbara jag ser framför mig är pengar med stort P, men lite småtrist både att ge och få. Några paket vill jag allt öppna...! Sista julen som barn, nästa klassas jag som fullvuxen. Tss.

Ska kolla vad som händer i hockeymatchen, Robert sitter i soffan och ser Luleå få spö av Modo och Foppa. Efter det ska han rasta mig runt kvarteret innan vi (läs jag) kryper till kojs.

Take care!



Kommentarer
Postat av: Pernilla

Åh en månad är ju ingenting! :D Eller jaa det är nog med tid för att du ska hinna alla skolgrejer men inte FÖR lång tid för att du ska längta ihjäl dig...helt enkelt lagom ;)

2009-11-20 @ 11:33:44
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: Linnea

Har du läst den här bloggen? http://blogg.alltombarn.se/innandufanns/ ...hon är nästan exakt lika långt gången som dig och har dessutom mått vidrigt illa ända sen hon blev med barn ;)

2009-11-21 @ 16:56:03
URL: http://linnch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0