söndag igen

Då var helgen slut för denna gång! Alltid lika skönt med ledig helg veckan efter jobbhelgen. Kan sammanfatta den gågna veckan som veckan då det avnjöts ovanligt mycket alkohol! Först tisdagkväll, då jag och Emelie njöt av ett gott vitt dessertvin med frusna hallon. Torsdagen unnade jag och Pernilla oss ett glas rött tillsammans med godis framför kvällens elitseriematch (krossmatch till vår fördel). Fredagen myste jag och Robert på med ostbricka, röd vin och filmen Patrik 1,5. Sist men inte minst lördagens krossmatch (till vår nackdel), där det avnjöts både en, två och tre öl.

Därför kunde jag med gott samvete tacka nej till alkohol och ta ansvar för bilen under dagens middag på Waldorf! Vi blev bjudna av mamma och pappa på mat och dryck (cola i mitt fall), sedan gick vi på bio och såg "Män som hatar kvinnor". En riktigt trevlig kväll med andra ord! Tyckte filmen var jättebra, trots att jag läst boken och kände viss vaksamhet före eftersom alla andra som läst boken och sedan sett filmen blivit besvikna. Men icket! Lite väl brutal mellan varven. Eller så är det jag som är känslig.



Nu sitter Robert och "geekar" (spelar tv-spel med en kompis, sitter och mumlar i headsetet), så jag är förvisad till datorn eftersom tv:n just nu visar en blodig massaker. Spenderar jag hellre min tid med att klicka runt på internet!

Tog en långpromenad idag, runt sjön. Riktigt skönt! Imorgon är tanken att jag ska gymma, får se hur det blir med den saken. Och jag borde verkligen, verkligen plugga! Förstår inte vad som hänt, jag som alltid haft lätt för skola kan inte uppbåda motivation att sitta med näsan i böckerna! Vad göra?!?!! Åååhhhh....

Njet. Om man skulle bädda ner sig i sängen, vrida skärm och högtalare i rätt vinkel och sätta igång en serie. Kan bli en bra avrundning på söndagen! Och en perfekt ursäkt att inte plugga... Suck.

Take care!

Kommentarer
Postat av: Emsi

HAHA den känslan känns igen ;) bara kämpa på och göra bort det!

2009-03-08 @ 23:26:04
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: emelie

när jag försökt hålla mig från godis har det blivit desto mer alkohol! haha

2009-03-09 @ 09:36:37
Postat av: E

va faen e det du skickar till mig kvinna!? :P

vill oxå se den filmen, dock har jag inte läst boken. tror du att det sabbar?

2009-03-10 @ 23:37:09
URL: http://emmsso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0