Nk B

Jaha ja... Då var naturkunskapsprovet avklarat. Efter att ha haft ett "studieuppehåll" (kalla det vad du vill, något åt det hållet) i en 3-4 månader tog jag nu tag i kursen igen. Verkligen slingrat mig inför pluggandet, på allvar. Där ett tag undrade jag om jag helt förlorat förmågan att läsa in. Men tillslut, närmare bestämt i onsdags, kunde jag äntligen begripa vad jag läste!

Så två dagars intensivplugg och idag provet. Det gick utan att underdriva diarréblöja. Ni vet, alla säger ju alltid att det gick skit, jag kommer få IG, jag var sämst etc etc, men det gick verkligen inte bra. Lämnade flera frågor helt tomma. Men får  tänka som Robert försökt  intala mig efter att jag ett X antal gånger hittat på ursäkter för att inte göra provet: med tanke på där jag befinner mig just nu i livet så ska jag vara nöjd om jag "bara" får godkänt! I första hand klara kursen så jag får behörighet att söka in på högskola, behövs det någon gång i framtiden ett högre betyg - ja då får jag läsa upp den då.

...Men tar emot, det gör det verkligen. Är van att alltid satsa 110% och få ett högre betyg. Men jag måste lära mig att sänka kraven på mig sejälv och se realistiskt på verklighten.


Well. Nog om det. Fick min premie idag, börjat prenumerera på någon Laga lätt-tidning. Eller, ska ha den så länge jag måste, blev som kär i "presenterna". Två små söta muggar med underlägg och en grillvante+pannlapp. Mental notering: säg upp prenumerationen!



Sedan väntar jag på mitt bokpaket! Snacka om att man gör impulsiva handlingar trots sviktande ekonomi. Läste första delen i en bokserie (böckerna som filmen "Twilight" är baserade på), och blev så besatt att jag bara var tvungen att klicka hem de tre följande böckerna. [ Ehh... Well ] Hoppas hoppas jag får paketet idag!

Nu dags för nedvarvning efter 24/7-Nk plugg. Jag menar, det är ju trots allt fredag!!! Yey!

Take care!

Kommentarer
Postat av: Linda

Du gjorde helt rätt att beställa hem böckerna.:) Jag har läst dem 3 första böckerna, och väntar nu med spänning på den 4:e boken. Bokade den 4:e boken för längesen, men det tog ett tag innan den kom ut på svenska. :)Jag tycker att böckerna är riktigt bra och man fastnar verkligen för dem.

2009-03-15 @ 16:19:02
URL: http://lindson.blogg.se/
Postat av: Emsi

haft en bra helg? när får du veta om provet? usch imorn e det dags för prov nr 2 och jag har lyckats med bedriften att plugga 2ggr inför det, duktigt..NOT! har varit riksbakis idag, blev en rolig kväll igår med schlager, daiquiris, singstar, utgång i mora och lite hånglande ;) börjar bli människa igen nu, men har mått som ett as hela dan. har iaf lyckats ta mig mellan köket, toan och soffan haha :P

2009-03-16 @ 00:22:46
URL: http://emmsso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0