update

Well, semester är ingen ursäkt för att inte uppdatera alls - möjligen för att uppdatera mer sällan?! ;-)

Vår semester har börjat bra, sovit ett par nätter i stugan och vad är det man gör bäst där? Ingenting alls. Vi har läst, kollat lite tv, surrat på med mamma och pappa, myst i solen, farit en sväng till Roberts päron i Sunderbyn och druckit kaffe, kommit hem, läst lite till.... Precis sånt som är så skönt att göra på semestern - kravlösa, icke krävande sysslor! Hade jag haft ett trädgårdsland hade jag tveklöst "påtat på" där.

Till helgen väntar lulekalaset, som bekant har jag noll och inget sug efter att kalasa. Kan det ha med det bristande artistutbudet att göra? Mina tappra slantar jag hellre lägger på annat? För det blir rätt dyra öl att betala in sig enbart för att sitta i öltält! Anyway, jag och Emsi tänkte kolla in stan ikväll (gratis är gott), suga på någon kall och leka helgfestival på eb torsdag. Robert skulle också ut eftersom Skaburbian spelar. Perfekt - se folk, äta festivalmat, digga något band - och allt är gratis! (utom öl och mat såklart).

Får se om vi har någon förfest till helgen för att känna lite partygung innan gästerna drar ut på kalaset. Eller om vi flyr fältet och hyr någon stuga i ingenmansland för att slippa suget....

Resten av semestern är ännu oklar, vi pendlar mellan sista minuten till exempelvis Grekland, hälsa på Roberts kusin på Ibiza (hyr hus där), något billigare alternativ som en weekend till exempelvis Prag/Paris/London, "bara" hälsa på i Stockholm..... Jag vill ut på bilsemester, styra bilen genom Sverige och se vart vi hamnar. Robert är anti eftersom han i så fall vill ta motorcykeln (blir lite svårt ja, har ingen lust att sitta och frenetiskt krama om hans midja på vägar med 110km/h utan "ryggstöd"). Vi får se!

Nu ska jag sluta nörda och göra mig redo, ska möta Emsi på udden snart och har lite rakning att utföra innan jag är redo för playan!

Take care!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Rekommenderar en biltripp! Hur skönt som helst!:D

Fast jag hoppas ju iofs att vi far med min motorcykeln ( som inte är köpt än :)) faktiskt nästa år , om nu kortet är fixat så att säga, hehe.

2009-08-02 @ 16:23:18
URL: http://lillstinta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0