ledig kväll

Sitter här och har precis ätit upp de sista resterna på tallriken, blev en bit av gårdagens paj (har två stycken till som ligger infrysta i väntan på lämpligt tillfälle!). Pajen blev god, nästa gång ska jag dock tillsätta någon färsk örtkrydda, tror det förhöjer ännu mera!

Var och tränade idag, skulle kört bodypump men blev gym istället eftersom jag inte orkade vänta i stan två timmar innan passet skulle börja. Kommit igång rätt bra med träningen *peppar peppar*, körde spinning i tisdags och så gymmet idag. Där ett tag under spinningen trodde jag att det var det sista jag någonsin skulle göra, men jag överlevde. Phew.

Kom på att det nu på fredag är en månad sedan jag drack en droppe alkohol. Nu lät det kanske lite alkisvarning på den. Men har lätt kunnat bli ett glas vin eller en öl till maten under helgerna. Och så klart vinkvällar med damerna mellan varven! Men har inte varit det minsta sugen, sen körde jag ju detox också och där passar inte vinsurplande in i bilden. Får se, kanske avnjuter ett glas rött på lördag då vi ska laga go'middag och avrunda med att toffla i soffan med varsin (ni läste rätt, varsin) Ben & Jerrys med film. Myyyys! Eftersom jag numera är köttätare igen, blir det att göra kyckling med krämigt täcke och till det en matig sallad med cannellinibönor! (klicka på namnen för recepten).




Funderar på att prova "One cheesecake brownie", någon som testat den och kan ge ett utlåtande?
Tycker det är så roligt att prova nya smaker, samtidigt som jag har mina favoriter (strawberry...) och blev lite besviken sist jag gamblade. Säkert kort eller inte... Vi får se.

Nu ska jag göra något av min oplanerade kväll. Är ensam hemma, Robert stänger. Och har ingenting alls planerat. Hm. Känns rätt ovanligt, planeringsmänniska som man är. Funderar på att spola upp ett bad och läsa, alltid en klassiker.

Take care!

(matbloggandet fortsätter... får snart byta namn på bloggen!)

Kommentarer
Postat av: Anonym

nej, det klart, jobb och förhållandeboten vill man ju gärna ha stabil först :) hursomhelst kommer du ju bli en ung mamma även om du väntar något år :) jag vet, jag var / är också helt besatt av mammabloggar, det är så spännande!



2009-01-29 @ 20:08:20
Postat av: E

mmm, gottgott lät det! jag drack min första kopp kaffe idag, bara smakat två koffeinfria stycken sen nyår. det var himmel :D dock fick jag världens svallningar, när man avstått ett tag känner man verkligen vad allting man stoppar i sig gör med kroppen!

tja det kan ju vara ryggskott, fast jag tror att du inte skulle kunna röra dig då. för det gör så svinens ont! men kan ju vara på väg ditåt om du inte passar dig... tänk på hur du går, står och sitter, stretcha ut lår & höftböjare noga.. problem med ländryggen kan bero på så mycket, massa problem som ter sig ut dära (sorry men jag e så skadad av anatomilektionerna ;) måste dock lära mig mycket mer ingående). kollat sas?

2009-01-29 @ 20:35:41
URL: http://emmsso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0