lördagsmys

Oj oj vad trött jag är, blir en kort update för att sedan dyka ner i sängen! Har röda jullakan så extra juligt att sova just nu. Så det så.

Idag har jag suttit med bibloteksövningen, gjort olika test för att träna på artikel och informationssökning. Tristess är bara förnamnet. Satt i säkert 4h med detta, fanns inga enkla genvägar som jag hoppats på. Antar att det är väl genomtänkt av de som gjorde testet. Men nu är det färdigt! Tack och lov smsade Emelie och frågade om vi skulle ta en fika på stan vilket kom som en perfekt paus. Vi och resten av Luleås befolkning trängdes på stadens gator. Lördag innan jul - vad tänkte vi?! Efter mycket om och men, letande hit och dit, lyckades vi slänga ner våra kaffesugna ändor vid ett ledig bord på Åhléns café.

Hemma igen gjorde jag klart resten av bibliotekstjafset innan Robert kom och vi fixade middag (han har jobbhelg). Idag åt vi kalkonfilé med soltorkade tomater (recept här), jättegott! Vi hade matlagningsvin istället för vanligt, kycklingbuljong istället för fond, både havregrädde och creme fraiche i såsen och ris istället för potatis. Mmm-mm-mmmm!


Vad vi gjorde resten av kvällen behöver jag knappast nämna - bilden säger allt. Verkar för övrigt som att alla ser Johan Falk-filmerna, när vi var på videoteket var det två olika sällskap som hann fråga om ordningen på serien. Poppis. Men de är bra, så jag förstår. Inte är han fy skam heller, han "Wagner"...! Såg precis att han spelar huvudrollen i Snabba cash som vi tänkte se när det är premiärdags efter jul.

Nåja nåja, nu ska jag och min extra svullna mage släpa oss själva och sambo i säng. Känns skönt att numera när magen blir såhär tokuppsvälld av diverse mat/sliskande så kan jag alltid skylla på fröet. "Men jag är faktiskt gravid". Uppsvälld mjölkmage som snabbt göms i ett pösigt reservlinne är ett minne blott, nu framhäver jag stolt minsta lilla ytspänning.

Take care!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Har är bestämd den lilla rackaren och flinar alt vad han orkar åt mig när jag inte kommer åt han. Och ja ett antal dubbelhakor, han är lika stor som Gustav nuförtiden. Har inte sett allt fett han har samlat på sig, han är fet! Men nu är livets goda stunder borta för en framtid....

2009-12-19 @ 23:28:24
URL: http://lillstinta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0