jullov

Jaa detta med tentan var ju en intressant upplevelse... Vet inte riktigt vad jag ska säga om saken! Gissade på ett gäng frågor, ett par-tre stycken hade jag ingen som helst aning så gissa är inte rätt ord där. Kanske utfyllnad? För skrev gjorde jag på allt även om lärarna kanske garvar åt svaren. Vi får se hur det gick, med lite tur har jag lyckats skrapa ihop poäng så jag trillar över godkänt gränsen. Om inte får jag ta lärdom av det också. Kan vara nyttigt att misslyckas ibland och se att allt inte är kört för det, med duktiga-flickan-krav! Skulle inte vara ensam med tanke på att nästan halva klassen (om jag räknar in mig vilket jag inte kan göra ännu) bangade första tentan.

Oavsett hur tentan gick har jag nu officiellt J U L L O V!!!!!! Sååååååååååååå underbart. En biblioteksövning jag ska göra i helgen när Robert jobbar men inget avancerat. Så det räknas inte.

Haha, igår när jag låg och pluggade märkte jag hur magen liksom putade ut lite konstigt. Fröet har alltid föredragit höger sida av någon anledning, samma igår. Väldigt hårt precis där "bucklan" var (rygg? livmoder?), kunde följa formen med fingrarna. Fotade med mobilen så rätt dålig kvalitet men man ser i alla fall:


Vad gör du lilla frö?????


Värmde pizzarester från gårdagens middag till lunch. På sista slicen gör jag en upptäckt: ett mörkt, kort hårstrå. Trevligt när varken jag eller Robert går i svarta toner. Inte den som är äckelmagad men att äta mat med främmande människors hår - där går gränsen (riktade in mig på skålen med körsbärstomater istället). Tack och lov var hårstrået för tunt för att komma från vissa regioner, annars hade jag kräkts på riktigt.

Nu är jag slut efter tre dagars intensivpluggning från kl 07-24, förkylning och graviditet så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Soffan känns helt klart som ett lockande alternativ. Skulle behöva snyta mig igen (igen, igen, igen) men bränner i näsan och blöder näsblod så får hellre täppa igen. Tror min näsa sagt tack och bock efter 2½ månads småssnuva och nu en redig, vanlig förkylning. Köpte någon näsolja som skulle kunna hjälpa men den brände än mer och gav mig kväljningar. Huuh.

Tv-soffan, Robert som kudde, uppföljningsprogram till Bonde söker fru med skrattande åt Rogers egenheter - perfekt inledning på mitt sköna jullov! Ska dyka ner på en gång.

Take care!




Kommentarer
Postat av: Jenny

Hoppas det gick bra på tentan! :) Biblioteksövningen var inte kul. Orkade inte göra den seriöst (gjorde halva idag) och tror inte jag klarade den. Svinigt tråkig var den iaf! Trevlig helg!

2009-12-17 @ 20:37:39
URL: http://jennyalzina.blogspot.se
Postat av: Anonym

ÅH FY FAN JAG TROR JAG SPYR!!! bläääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää- för hårstrået

2009-12-17 @ 20:48:19
Postat av: JEnny

jag allstå som skrev ovan :P

2009-12-17 @ 20:48:54
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Julmys låter sannerligen väldigt trevligt, jag är på!! :D Jag och Ebba är lediga så vi har tid med julbak eller bara julmys med glögg och peppisar :D

2009-12-17 @ 22:10:18
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: Elin G

wihiiiee vad härligt med lov! Jag får lov på måndag, och längtar så jag håller på spricka. Kommer bli skönaste lovet någonsin! haha, ja visst är Roger kul, och så himla töntig =P

2009-12-17 @ 23:36:53
URL: http://eling.webblogg.se/
Postat av: Marie

Jag skrev en tenta i höstas där jag gissade på allt. Och jag håller med dig, det kan knappt kvalificeras till gissningar för jag hade verkligen in´te en susning, bara skrev något. Räknade ihop poängen och om jag var generös mot mig själv kunde jag 10, G gränsen låg på 17.



Så döm min förvåning när jag får resultatet, 18,5- G! Jag hämtar ut tentan och inser att mina dumma gissningar varit rätt. Jag har lyckats samla ihop hur många poäng som helst på saker jag inte ens visste fanns, haha. det gäller att ha tur ibland. ;)

2009-12-18 @ 07:41:24
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0