inflytt!

Yey, vi får nyckeln redan idag!!! Oj oj vad spännande! Vi hade till och med kunnat få nyckeln igår om inte hyresvärden ringt precis när vi kommit till Sunderbyn för Roberts släktmiddag. Men idag duger gott, hinner man kolla hur den ser ut och kanske ta ett lass eller två. Innan det bjuds på tacomiddag hos mamma och pappa.

På tal om släktmiddagen i Sunderbyn - vi avnjöt årets grillpremiär! Höll på äta ihjäl mig, kändes nästan lite pinsamt när man smet ett tredje varv förbi buffébordet och fyllde tallriken. Robert trodde inte jag skulle äta allt, tänkte att han kunde äta från min tallrik istälelt för att hämta mer själv. Well. Fel av honom, allt slank ner. Dock problem att hålla ihop midjebältet sen.

Första morgonen på länge som jag vaknat såhär tidigt. Blir bortskämd med alla mina kvällspass, i alla fall vad gäller sovmorgonsbiten. Kikade med sömndruckna ögon på termometern, övertygad om att den visade 13 grader. Fint läge för lite somrigare kläder tänker jag! Sagt och gjort, fram med klänning och strumpisar. Väl ute känns det en aning kyligt, när vi sätter oss i bilen visar termometern där en grad. En! Jag menar att termometern (ni vet, en sån där digital där man ser både inom-och utomhus termometer) hängde med båda trådarna inne, eftersom jag putsade fönstrerna igår och flyttade på den. Robert menar att jag läste fel, alltså 1,3 istället för 13. Jaaa, nog är det väl logiskt tänkt av honom. Men jag säger men, när det är 13 står det ju alltid tre tecken, t.ex 13,2. Inte kan jag väl ha sett så fel?! Vi får se när vi kommer hem...

Igår skrevs det för övrigt Nk-prov. Gick helt okej, framförallt otroligt skönt att ha bortgjort! En liten tyngd som lyftes från mina stressade axlar, en del kvar men ett steg i rätt riktning!

Känner mig lite ofokuserad, allt spinner runt lägenhet lägenhet lägenhet. Får inget mer vettigt ur mig här.

På återseende!

Kommentarer
Postat av: lotta

Hehe jag känner igen det där virrvarret i huvudet. Inget vettigt kommer in eller ut. All fokus ligger på lägenheten. Skönt att ni fick komma in tidigare:D

2009-04-30 @ 09:30:42
URL: http://dollyjane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0