färdigpåskat!

Då var påsken över för i år, blev väl inte riktigt som planerat men hade gott om tid att vila upp mig på! Eftersom vädret höll i sig (toksnöandet övergick till seg dimma) blev det varken stugbesök eller farmorbesök. Men igår kikade äntligen solen fram, och den var minst sagt välkommen! Underbara sol.

Så istället för att berätta om alla halvsega, zoombieliknande dagar då humöret skitftade i samma toner som dimman utanför så berättar jag om igår! Då satt vi minsann på balkongen iförda linne och t-shirt och drack kaffe! Sedan for vi på den dagliga kattvaktsrundan, passade på att stanna till vid Ica ute på Porsön för att köpa en glass och mysa på en bänk i solen (Emma, provade nya magnum temptation, var helt ok men ingen riktigt high-five).

Vi hann även med en utgång i söndags, krogfesten på Olivers. Emelie och Jakob kom förbi här innan, grabbarna spelade NHL på xboxen medan vi damer surrade på istället. Hade nästan kunna stanna där och skippat utgången eftersom den ändå inte var någon riktig höjdare. For förbi Emelie igårkväll, där vi diskuterade utekvällen över lite godis och popcorn. Hon hade lite smått fylleångest, jag kunde (kan) konstatera att alkohol och känslor inte alltid är den ultimata kombinationen.

Sol även idag, lovely. Får trösta mig med det eftersom jag är lite småtråkad av att jag och R kommer jobba om varandra hela denna vecka och även nästa. Och jag menar jobba om varandra. Jag börjar kl 16, han slutar 16.15. Jag slutar 13.30, han börjar 13.45. Osv. Skitkul.

Yeeeeah yeah. Nu ska jag masa mig ut på balle, som vi alltid kallat balkongen för hemma hos oss till vänners och klasskamraters stora glädje. Tänkte sitta i solen med en kaffekopp i näven och en Nk-bok i knät!

Take care!

Kommentarer
Postat av: E

nä tyckte inte heller att det var nån fempoängare, helt klart god men inte det där lilla extra.

Jag tror solen övergett oss för norrland, vi hade jättevarmt och soligt i helgen men från igår så har det vart molnigt och trist... haha jag brukar oxå säga ballen, eller ballisen :P

2009-04-14 @ 13:42:00
URL: http://emmsso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0