Detox? Yeah right.


Måndagmorgon, och helgen har som vanligt flugit förbi. Gud så jag längtar till min semester, fyra veckors ledigt utan att känna att man knappt hinner fatta att man är jobbfri.

I fredags for jag och missan ut till stugan och hälsade på föräldrarna, riktigt skönt. Gick en sväng längs stranden, alldeles stilla och tyst förutom vågskvalpet. Missan väckte mig just efter kl 4, så passade på att gå ut på toa (ja, det är utedass). Det är något magiskt att vara uppe så tidigt, lite lätt dis över älven, en viss stillhet i hela naturen förutom några morgonpigga fåglar. Hade det inte varit så grymt tidigt och jag varit så grymt trött hade jag lätt kunna stiga upp då och bara njutit.

Lördagen var inte riktigt lika stillsam. Jag går ju som bekant på min detox, dvs renar kroppen inifrån. Knappt hunnit detoxa en vecka så firar jag det med att skåla i vin, smaska choklad & chips och dessutom skölja ner det hela med en kopp kaffe. Anledningen? Vi skulle haft en teamfest hos Johanna, men 12 av 16 bangade så istället blev det en tjejmiddag med mig och tre andra ladies från jobbet. Johanna bjöd även med ett par av hennes vänner.

   
   

Det bjöds på tacos, sedan åkte chokladen fram och musiken sattes igång. Kul att snacka lite strunt och sminka sig tillsammans, sådär klassiskt tjejigt. Eurovision såg vi inte, blev nedröstad då de andra ville ha partymusik istället. Såg dock vissa bidrag, självklart Sveriges. Utgång blev det väl aldrig på riktigt, vi for och snurrade runt ett tag, jag blev less och mötte upp med Pernilla på Bishops för att värma mig lite. Efter lite tjorvande med vakten som var tvungen att rådfråga en vaktkollega om de verkligen skulle släppa in mig, jag menar det var ju trots allt åldersgräns 23 och jag är ju endast 22½, fyller visserligen i år men ändå... (suck).

Har sovmorgon idag, steg ändå upp tidigt för att städa undan helgen och hinna tvätta en maskin. Bäst att jag återgår till mina husliga sysslor.

Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0