1:a maj

...och jag sitter på jobbet! Så kan det vara.

Valborg igår, for ut till stugan och myste på med katter och familj. Var riktigt varmt, satt bakom vindskyddet iförd endast bikini - underbart! Sedan drog vi fram grillen och grillade allt möjligt gott, lite ostbricka till det och sedan gosnask till efterrätt. Kan det bli bättre?!

Måste berätta vad som hände på bodypumpen tidigare samma dag. Drog mig iväg till gymmet trots en motivationsnivå lika låg som skoskaften (träna i solen är inte motiverande), gick till pumpsalen och fixade iordning mina grejer. Passet ska just köra igång och jag belönar mig själv med en klunk vatten - var tanken. Dock hade jag inte skruvat åt vattenflaskan ordentligt, så skyfallet var ett faktum då jag dricker ur flaskan och korken flyger iväg -dränkt.nu.

Från att ha känt mig som en sommarfräsch träningsbrutta i hyfsat nytt rosa linne kände jag mig som en Svetlana. Såg verkligen ut som att jag dragit ett maraton på rullbandet, för att sedan fortsätta träningspasset inuti bastun. Pendlade ett tag mellan skratt och gråt, valde att satsa på självironi. Stod och skrockade för mig själv under resten av passet, blotta uppenbarelsen av mig själv i spegeln fick mig att bestämma mig för att i framtiden alltid köra på svarta träningslinnen ifall olyckan är framme igen...

[ Fräsch brud... ]

Nej dags att jobba vidare. Ringer rätt friskt idag, har inte folk något bättre sätt att spendera sin ledighet än ringa? Tydligen inte.

Take care!

Kommentarer
Postat av: Emelie

ja det har varit ruggigt varmt! låg typ halvnaken på våran balkong=)

2008-05-02 @ 05:55:54
URL: http://www.emeliewarja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0