"Vad har du för mobilabonnemang?"

image112


Haha, just hemkommen från veckohandel på Ica Maxi. Blev som vanligt två överfulla matkassar för en dyr penning, detta med att handla ekonomiskt är helt klart inte min starka sida. Nå, går från kassorna på väg mot utgången, fullkomligt belamrad med mina påsar, när en säljare från Phone House dyker fram och spärrar min väg.

"Heeeej, ringer du med Telia??"

Jag småskrockar för mig själv och säger att det gör jag visst, jag jobbar på bygget så Telia står för mobilen. Någonstans mellan mina ord och den smörätande säljarens öron uppstår ett djupt glapp, eftersom han entusiastisk rycker tag i mig bort mot hans dator.

"Nu ska vi se vad vi kan göra med ditt abonnemang!"

Asgarvet börjar pyra inombords, vad är detta för en nisse? Säger gång på gång att jag inte tror han kan matcha det jag har idag, dvs ett helbetalt abonnemang inklusive all trafikkostnad. Han har laddat upp med öronproppar och börjar kackla om Telia-student, Telia-refill etc etc. Tillslut kan jag inte hålla garvet inne, och först då trillar poletten ned och han frågar förvånat:

"Så du ringer för mina skattepengar?" (kan ju tilläggas att det är illa om våra återförsäljare tror att vi fortfarande är statliga, hur förvirrande ska det då inte te sig för kunderna?)

Jag bara flinar, och säljaren upprepar sig:

"Så du ringer för mina skattepengar????? Hur känns det för samvetet?!"

"Skitbra!!" svarar jag, drar till med värsta dr.Evil skrattet innan jag tar mina påsar och styr vidare ut mot bilen. End of story.

Igår var det först kalas, fikade som vanligt för 10 och mådde pytonorm efteråt, kan det ha med fredagskvällen att göra? Framåt kvällen blev jag människa igen, snörde på mig partybootsen och kollade läget på Inpulsfesten tillsammans med Emma och hennes syster. Var småtrevligt, kul med lite folk och schlager på storbilds-tv. Blev dock en tidig kväll som gick i nykterhetens tecken.

Idag blir det träning framåt kvällskvisten, innan dess tänkte jag sno ihop någon god lunch och städa lägenheten. Hann bara städa kök, hall och toa förra helgen, så tänkte ta vardagsrum och sovrum idag. Dessvärre har även kök och badrum dammat igen under veckan, så tillbaks på ruta ett. Städning är underbart.

Take care!

[ over and out ]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0